Loppor botar tristessen

När jag var liten och jag och min bästis var helt uttråkade och oinspirerade så hade vi för vana att fråga våra mammor vad vi skulle göra: ”Mammaaaaaaaa……vad ska vi gööööraaaa?”, med den där enerverande rösten som bara ekar av tristess. Och mamman i fråga fick föreslå något kul, förslag som att kratta löv och liknande emottogs givetvis med mördande blickar och suckar. Idag kände jag mig lite uttråkad, men jag ringde inte till mamma utan gjorde istället en loppa.

Tips på fittvänliga loppaktiviteter emottages gärna. Dessa skrapade jag ihop:

vilken skönhet!

Kommentera

