Fittan frågar Linda Israelsson

Linda är en före detta redaktionsmedlem.

Sist ut i Fittan frågar redaktionen-veckan är Linda. Hon smälter som osten på en cheeseburgare inför tuffa brudar som gör feministiska grejer, en fetisch som är som klippt och skuren för fff.

Linda har valsat runt på universitetet i en herrans massa år och stegat ut därifrån med en trippelexamen inom humaniora. Smaka på det här: två magisterexamen och en fil. kand. Hon vill ju inte skryta liksom.

Vilket är ditt favoritord för det kvinnliga könsorganet?
– Fitta. Jag tycker att det låter tufft, till skillnad från till exempel skräckordet mus. Alltså herre gud! Mus! Jag är fortfarande traumatiserad av att min kompis mamma använde det ordet när vi var små. Över tjugo år har passerat och jag kan fortfarande inte riktigt med att kalla en småråtta för mus.

Är det viktigt att snacka fitta?
– Fler av oss härstammar ju ur en studiecirkel där vi snackat just fitta, och den studiecirkeln har varit värsta lyckopillret för mig. Nu vill jag att den känsla ska drabba fler. Så; ja.

Berätta gärna om ett härligt eller hemskt fittminne, eller både.
– Jag kör en topp två dåliga upplevelser. Det kanske verkar neggigt, men jag har lärt mig en massa om mig och min kropp av dem. Som vad jag mår bra av och inte, och att skydda sig är en bra grej. Kondom, du är inte alls som att äta kola med papper på, för mig är du en hjälte!
1. Svampinfektion. Smaka på det ordet. Nu har jag ta i trä varit förskonad länge, men fy satan vad trött jag är på den jäveln. Fick min första variant, det blödde, som biverkning av starkt förkylningsmedicin. (Kolla gärna in min kära redaktionskollegas inlägg om svamp i Hej sjukvårdsupplysningen)

2. Här tänkte jag skriva om när jag gjorde abort när jag var 19 år, men det var faktiskt inte alls så hemskt. Jag hade då precis lämnat Malta, och en katolsk ö är inte precis drömstället att bli gravid på. På Malta har stackars par precis fått rätt att skilja sig. Grattis! Inte en dag för tidigt.

På andra plats hamnar istället när jag följt med någon kille hem som idkat tjatsex och jag ba ”okej då” fast jag inte haft lust utan bara inte orkat gå hem. Jag gör inte sånt längre. Det var dessutom alltid i princip endast omslutande* sex som fanns på menyn då. Kanske med lite ”förspel”. Om en ska syssla med omslutande är ju kåthet en nödvändig faktor så att slidan kan vidgas och blir längre, och lubrikationen (fuktigheten) rinna till. Utan dessa nödvändiga komponenten kan det bli torrt, skavigt och ge slitningar = inte bra.

*Omslutande sex är en bra synonym för penetrationssex. Omslutande betonar ju lite mer fittaktivitet, till skillnad från penetration som låter som att bara ligga där och låta sig runkas i, om ni fattar vad jag menar.

Kommentera

