Fotbollslaget som inte fick heta Vi Är Fitta

Jag har ryktesvägen fått höra om ett fotbollslag i Malmö som inte fick heta
Vi Är Fitta. Jag mejlar Maria, som spelar i laget och frågar henne hur det
hela gick till. Här är Marias svar:

Jo så här gick det till:
För några år sedan, kanske fyra kanske fem startades ett fotbollslag i
Malmö bestående av ett gäng fitta spelare. Vi tränade ett tag och
tänkte att det ju skulle vara kul att anmäla sig till en serie så det
gjorde vi. Vi diskuterade inom laget va vi ville kalla oss och kom
överens om namnet Vi Är Fitta. Ett bättre namn på ett fittidentifierat
och mycket fit lag kunde vi inte tänka oss. Men nej sa korpens
ledning, Fitta kan verka stötande. Istället, sa dom, har vi anmält er
som FC pussycat dolls. VI gick i taket. VA?? FC pussycat dolls??
Pussycat? Och dolls, vad fick ni det ifrån?? Ni skämtar sa vi!? Nej,
sa dom, det var ju inte meningen att ni skulle ta illa upp. Men om ni
inte är nöjda kan ni byta inom tre veckor. Ja tack, sa vi, vi vill
absolut byta. Istället vill vi heta Fittcrew fotboll. Nej, sa dom,
fitt kan även det verka stötande så det går inte. Men sa vi, pussycat,
vad tänker ni att det betyder? Dom var stenhårda men det var vi också.
Vårt officiella namn blev istället Svarta Stjärnan. Men vi visste alla
och vet än att VI ÄR SÅ SJUKT FITTA!

Cool lagbild!

Och så här blev det!

Tack Maria för att vi fick höra den sanna och sanslöst sjuka berättelsen
om namngivningen av ert lag. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta
när jag läser den.
fff har i alla fall fått ett givet fotbollslag att supporta.
Ni är fitt grymma!

5 thoughts on “Fotbollslaget som inte fick heta Vi Är Fitta

  1. Jag känner hur ilskan kokar inom mig, jämföra FITTA med jävla pussycat dolls. Fy fan. Vilket skit. Hoppas Svarta Stjärnan spöar skiten ur alla andra lag och tar över korpens ledning och byter namn!!

  2. Jag blir kåt och lycklig att läsa om kvinnor som snackar fitta. Ni skall vara stolta fitta spelare och använda ordet fitta ofta för erat kön lycka till och hoppas ni gör många fitta mål

Kommentera

