Älskade menskoppen/menskoppsskola

Jag och min finfina menskopp har spenderat en vecka i en stuga i en by där både vattentoalett och rinnade varmvatten saknades. Kunde inte skjuta upp mensen en vecka till (hade redan gjort det pga semester) och tänkte att vafan, det lär ju funka. Och som det funkade! Två gånger per dygn fick jag påminna mig om att tömma och tvätta menskoppen, och då menar jag påminna för jag glömmer hela tiden att det finns där inne.

Kanske har jag ett osunt kärleks-/dyrkanförhållande till min menskopp, men den passar verkligen mig förjävla bra och jag fattar inte att jag inte hittade den tidigare än jag gjorde.

Tidigare i somras utlovade jag en menskoppsskola, för alla er som vill veta mer om vad menskoppen egentligen är och hur den funkar och varför den inte säljs på apotek och i mataffären. Jag har suttit och klurat på upplägg och innehåll, och kom på att allt jag vill berätta om ju finns i Karolina Bångs grymma serie om just menskoppen. Mailade Karolina och vips fick vi låna hennes serie. Den kommer i nästa inlägg, hurra för det!

2 thoughts on “Älskade menskoppen/menskoppsskola

  1. vad gör man om man enbart har tillgång till en offentlig toalett med handfaten utanför toalettbåsen? och en fråga till. finns ni i hela Sverige?

    • Jag har aldrig behövt tömma koppen på en toalett utan handfat inom räckhåll eftersom jag bara tömmer en gång på morgonen och en gång på kvällen. Att en kan ha koppen inne så länge gör att en aldrig behöver panikuppsöka en toalett utan i lugn och ro kan hitta en som passar 🙂 Jag har för mig att tillverkaren av min kopp annars rekommenderar vattenflaska och antibakteriella tvättservetter. Kanske nån som har erfarenhet av det?

      När det gäller din andra fråga så är svaret nej, vi bor alla sex i Stockholm även om vi kommer från flera håll i Sverige. Men över nätet finns vi i hela Sverige 😉 Kram från Emma för fff

Kommentera

