Fittaktivist = bättre sex?

Hojja, jag är fortfarande helt hög efter att ha hört intervjun i Ligga med P3. Tycker vi är så jävulskt kloka, och jag är stolt som fan. När jag satt och lyssnade på intervjun idag på t-banan och hörde oss prata om onani, klitoris och glidmedel så slog det mig att sen jag började fitt-aktivista mig så har jag fått rejält mycket bättre sex.

Jag är liksom mer medveten om fittan och vad som händer, hur det känns när den svullnar och blir alldeles blodfylld. Hur klitoris sträcker sig och hur jag kan smeka olika delar av min klitoris på olika sätt för att det ska bli ännu skönare. 

Ett exempel är att jag, efter att jag har kommit genom smek eller slick, kan knipa lite extra vid omslutande vaginalsamlag för att genom bäckenbottenmusklerna stimulera klitoris. Eller som att jag gillar att bli smekt långt upp i slidan, alltså vid A-punkten (den visste jag inte ens fanns innan!) och att det får min slida att vidga sig så jag njuter galet mycket.

Eller som att jag utforskar mycket mer när jag smeker mig själv, förmedlar mer till partners vad jag gillar och vågar drämma skammen i väggen mycket oftare och ha sånt sex som jag är sugen på.

För mig har fittaktivismen varit en egen sexuell revolution, och fy fan tänk att den bara har startat!

Med det sagt så ska jag och min klitoris ta och umgås. Gör det ni med och bli fittaktivister, av jävulskt många anledningar men också för att få grymmare sex. Nu kör vi!

8 thoughts on “Fittaktivist = bättre sex?

  1. Amen! Mitt sexliv har förbättrats med hästlängder bara sen jag började läsa den här bloggen, och det var för ungefär en månad sen. Jag är innerligt tacksam.

  2. Hej!
    Va underbart att hitta er blogg! Jag är vän till Robert på Ligga med P3 och har av honom även fått låna en bok; Våtmarker av Charlotte Roches (Har ni läst den? Rekomenderas starkt!) som har revolutionerat min syn på min fitta och förhållningsättet till fittor i allmänhet. Trots att jag både fascinerades och förfasades av hennes bok så är ändå slutresultatet att jag vågar tala öppet om fittans funktioner och har börjat känna mig som en fitt-förkämpe i vardagen. När killar talar om att ”olla” så talar jag om att ”snigla”. När någon med spritpenna målar en kuk på någons arm så målar jag en fitta. Osv. 🙂
    Och precis som ni skriver ovan så har alla insikter och upplysningar och ett mera avslappnat förhållningsätt till min fitta fått mig att våga utforska dess funktioner vid sex. Just det här med att knipa med bäckenbottenmusklerna vid omslutande sex (sjukt bra term för övrigt) är en himmelsk gåva jag just upptäckt. Efter 8 års aktivt sexliv! Kunde ingen sagt det tidigare?!
    /Psykologstudent

    • Fint att du hittat hit! Våtmarker har vi fått flera tips om, men jag tror att de flesta av oss inte har läst den ännu (smått skandal) så det måste göras! Du får gärna skriva ett gästinlägg om Våtmarker om du vill? Skriv exakt som du vill, ingen press liksom, och skicka till fittforfight@gmail.com. Vi skulle jubla.

      Och sen hela fitt-förkämpe-grejen, vi älskar den! Det är ju exakt så vi måste göra tror jag, att hela tiden synliggöra fittan i vardagen. Fortsätt med det!

      Alltså jag har tidigare när jag haft omslutande fittsex knipit mest för att snubben jag legat med har gillat det och jag har velat göra det skönt för honom. Inget fel med det kanske, men det blev typ en miljon gånger häftigare när jag upptäckte hur skönt det var för mig när jag spände musklerna men då behövs det att jag har fått en orgasm först eller är ruggigt upphetsad så att klitoris är riktigt med på banan.

      Fittkärlek till dig från oss i fff

  3. Åh, ja, det vore väldigt roligt! Skall se om jag kan knåpa ihop nått!

    Eller hur! Nu har jag gått och blivit medlem i RFSU av ren upphetsning. Såg att ni skrev att Sandra Dahlén jobbat som skolinformatör för RFSU och tänkte att det vore ju toppen! Ett prima sätt att få hjälpa till och få ut den info jag själv saknade till ungdomar! (som ni märker av mina något för många utropstecken så är jag eld och lågor)

    Ah! Jag har samma erfarenhet, om att jag knipit lite granna för att boysen verkat gilla det, men nu har jag ju upptäckt skönheten 😉 för min egen del också. Har inte prövat efter orgasm ännu men det är nog precis som du säger att det handlar om att fittan skall vara rejält uppsvälld (finns det något eget ord för fittstånd btw? borde finnas för att uppmärksamma oss på att det existerar och är minst lika viktigt som killens stånd för att kunna genomföra sex) för att knipandet skall få effekt. Inser alltmer hur jag p.g.a. ovetskapen om fittstånd inte väntat in det och därigenom missat mycket njutning eller rent av fått obehag p.g.a. detta. Åh, vad jag vill få fler att inse detta!

  4. Sexa till det under mensen? | fitt for fight

  5. Sjukt sugen på Fitta | fitt for fight

Kommentera

