Ta mej i rumpan baby!

Första gången kändes det mest konstigt, som att jag behövde skita, och då är det ju inte så lätt att slappna av och njuta. Andra gången var jag lite för full för att känna att jag hade koll, så då sa jag nej och vi gjorde andra härliga saker istället. Tredje gången var allt rätt, det var intensivt, skönt, sexigt, hårt. Jag var alldeles uppfylld och fittan flämtade varmt brevid. Det kändes som något jag letat efter sen jag var liten och en gång hängde knäveck över fuktig lekplatssand, fick huvudet fullt av blod, och det gjorde lite ont i knäna och kändes lite utlämnande på ett mysko skönt sätt som jag inte alls förstod då.

Vi ska snacka analsex, för det vill jag. Jag är avundsjuk på manshomovärlden där det är okej att gilla analsex utan att man är en äcklig konstig självförnedrande kontrafeminist. Jag tycker det är gött, okej? Och det är inget konstigt, det sitter massa känsliga erogena zoner runt arslet, det har du säkert läst många gånger i feministiska och andra sexhandböcker. So believe it!

Gud vad kuknormativt, att jag börjar texten med de tre första gångerna jag hade just en kuk i arslet! Det är väl för att det var då det började för mej och blev en grej. Efter detta har jag mest haft ass-sex själv. Solosex är ju så bra just för att man kan göra vad man vill, ingen fördömer, och man har hundraprocent kontroll. Ensam har mitt anus blivit min andra fitta. Den gillar liknande saker, att smekas, masseras, den blir nästan fuktig av det till och med. Den kan trängta efter penetration på samma sätt som fittan, men tröttnar inte lika snabbt på det. Mitt anus kan till och med ha en egen orgasm, bite that! Det är nog inte någon sexolog som skulle erkänna det, men det känns så, och det duger för mej.

Varför snackar vi inte mer om analsex, feminister emellan? Vi pratar ju om det mesta annars. Det privata är ju politiskt. Antingen sysslar ni andra inte med det. Eller så känner ni bara som jag att det är svårt att komma ut som analsexuell. Och ibland hör man om att Rfsu gett ut en ny broschyr om analsex som riktar sig till heteron bland annat och oj oj oj då blev det visst ramaskri och det känns ju jobbigt.

Och hur ska man säga till den man ligger med? ”Smek mej på mitt anus, älskling?” ”Kan du inte ta mej lite i rumpan?” Alltså orden anal och anus känns lika medicinska som vagina, slida eller penis. Ge mig nåt mer sexigt ord snälla Rfsu, jag vet att ni kan.

Utan bra ord är det också svårt att fråga om min partner vill bli smekt eller penetrerad där, och då blir det något som ibland görs utan att fråga, och det blir ju inte alltid så bra.

Så varför känns det så skamligt med analsex? Hur ser föreställningarna om det ut?

Ibland hör en någon använda ordet analsex som en synonym till bögsex, det är det ju verkligen inte. Alla kan ha analsex, alla har ett arsle, och män som ligger med män har massa typer av sex.

Analsex ses också som det ultimata förnedringssexet, speciellt när en kvinna omsluter en kuk. Kanske för att det är mycket sådant analsex i porren. Men analsex kan också vara helt förnedringsfritt. Förnedring är en typisk mental ambition. Inte en kroppsöppning.

Ibland framhålls att analsex är sexistiskt på andra sätt också. Ur ett extremt heteronormativt perspektiv kan man argumentera att en man som penetrerar en kvinna analt ignorerar hennes ”kvinnlighet” (läs slida) för att istället vara homofil med hennes anus (som att bara män bajsar??). Ett exempel på denna argumentation är ett blogginlägg av Unni Drougge (http://www.unnidrougge.com/2008/01/10/bakvark/). Som sagt, alla har anus, alla kan penetrera och bli penetrerade.

Om alla hjälptes åt lite att snacka om analsex som något man kan gilla eller inte gilla precis som allt annat, då kanske det skulle bli lättare för mej att säga det där (ta mej i rumpan, baby!) när jag är kåt och sugen.

Sluta också använda analsex som skällsord tack. Att säga att en ska knulla någon, analt eller vaginalt eller annat, är antingen en kärleksförklaring eller ett hot om våldtäkt, och det känns ju bara uppfuckat. Jag är inte så bra på svärordsslang så nu kommer jag inte på fler som går ut på att förnedra någon genom att referera till analsex. Men de finns därute, så watch out!

/My

(Den här texten har vi fått av en av våra fantastiska läsare, obs ej samma fantastiska My som har bidragit med inlägget här nedan. Tack för en modig och fin text. Mer sånt! Vi älskar era kloka och tänkvärda bidrag till vår blogg kära läsare. Kärlek /fff )

11 thoughts on “Ta mej i rumpan baby!

  1. I ivern att slopa normer för sex är det så lätt att sätta nya normer. Jag tänker att det inte handlar om hur man knullar eller vilken teknik man har, utan mer om varför man gör det man gör. Istället för att förneka sig sex man tycker om borde man förbjuda sig sex man inte vill ha. All form av önskvärt och samtyckt knullande är väl bra?

  2. Förutom att jag lite sådär försynt undrar om det inte råkar vara så att ALLA Unnis killar varit några riktiga svin på ett eller annat sätt och att det är lite långsökt att dra slutsatsen att killar som vill ha analsex per automatik är svin, så vill jag också säga Bravo!

    Håller med om att det snackas för lite analsex, speciellt mellan så kallade sexuellt frigjorda feminister. Jag har själv skrivit ett inlägg på ämnet men lät det stå öppet om jag själv gillar det eller ej, iof kanske för att min mormor läser min blogg, men också för att det överlag känns obehagligt att framställa sig själv som ”hon som gillar att bli knullad i röven”. Varför är det så?

    Och för övrigt så är det precis det jag säger i sexuella sammanhang: ”Knulla mig i röven”. Lite vulgo kanske, men jag säger ju ”kuk” och ”fitta” så varför inte ”röv” också?

    (Inlägget jag snackade om, om ni vill läsa det: http://www.onewaycommunication.co/?p=70)

  3. Åh vilket bra inlägg! Vill tipsa om fantastiska Tanja Suhinina som skriver bra om analsex här: http://ablativ.blogspot.com/2011/04/vaginalt-sex-se-om-du-ar-drabbad.html
    Förutom alla bra poänger som tas upp i inlägget kan jag bli jävligt irriterad på att så ofta när rövknull diskuteras så måste det framhållas att det är en avancerad form av sex och att en kan få skador och att alla inblandade måste vara med på det och att analsex inte passar alla. Om vi svarar på invändningarna i bakvänd ordning (passar väl bra med tanke på ämnet, hohoho) så finns det ingen form av sex som passar alla (nej, inte ens kuk-i-fitta!), alla inblandade måste ALLTID vara med på det oavsett vilken form av sex det gäller, när det gäller skador så kan jag ju säga att de flesta sorters sex kan leda till skador om det utförs på fel sätt. Kuk-i-fitta-vaginala-samlag inte minst. Urinvägsinfektioner, svampinfektioner, oönskade graviditeter, samlagssmärtor bara för att nämna några.
    Sedan angående ifall analsex är avancerat, det beror förstås på hur en definierar avancerat men nog tycker jag att kuk-i-fitta-sex är rätt avancerat också. Jag menar, många kvinnor ställer ju för 17 om kroppens hormonnivåer för att kunna delta i dylikt sex, hur avancerat är inte det liksom?

    Sedan kan jag inte heller låta bli att fundera över följande, och nu kanske jag är alldeles för feministisk konspiratorisk här…men: Fittan är ju en typiskt kvinnlig kroppsdel* medan både män och kvinnor (och alla kön) har rövhål. Kan inte låta bli att fundera över detta appropå hur farorna med analsex ständigt betonas och ses som allvarliga medan skadorna från vaginalsex och biverkningar av hormonella preventivmetoder tonas ned (

    *jag vet att det inte bara är kvinnor som har fittor, men vi lever i ett cis normativt samhälle och då ses fittan som kvinnlig)

  4. Bra skrivet!! Jag älskar analsex, när jag är riktigt riktigt upphetsad! Jag måste slappna av helt för att det inte ska göra ont eller vara obehagligt, men när jag gör det är det helt galet skönt!
    Det hänger på att våga testa, vara avslappnad och ha en partner som man kan kommunicera bra med (vilket ju alltid borde vara en självklarhet)!
    Tyvärr finns det ju dom som fått sin sexualupplysning från porren och kör in den utan förvarning, vilket både är förödande för tjejer(och män) som får ont och blir rädda för att testa och för killarna som tror att tjejer inte gillar det.

  5. Det finns nog en massa orsaker till att just analsex är så laddat. Många vill se sex som något vi inte väljer, utan något ‘naturligt’ som bara uttrycker ett biologiskt behov. Och då ska det vara så likt barnalstrande sex som möjligt. Sedan kommer det ju ut bajs där ibland, och materia som varit en del av kroppen och sedan lämnar den är alltid väldigt laddad, ofta tabubelagd. Och så maktgrejen, om man kan använda analöppningen för sex, då kan ju kvinnor sticka in saker i män! Om man tror på penetration som en maktyttring kan det bli jobbigt.

    Bara för att nämna några saker. Trots allt detta är det samma nerv som förgrenar sig i hela underlivet, även runt arslet, så det är inte det minsta konstigt att analsex är skönt för många!

  6. Genom vestibulit så har jag kommit till analsex. Det är som My skriver, trevligt när man är sugen på det. Det är jätteskönt på ett annorlunda sätt än t ex klitt-stimulans. Och jag önskar att det kunde bli mer rumsrent än det som någon skrev ovan, som _avancerat_ sex. För vestibulitare är det ju guld, både för oss och vår partner.

    Däremot kan jag ibland ha analyserande tankar av feministisk typ. Varför ska jag som kvinna hela tiden bli penetrerad i vartenda hål som finns? Är det inte lite konstigt, kan jag tycka. Vem kom på det här liksom?

    Nu är det ju så att jag dels omvärderat riktningen på sexet (från penetration till omslukning) och dels har min partner mognat och även han har börjat gilla analstimulans. Så jag är inte lika kritisk som förut.

    Men ändå. Där hamnar jag i tankarna ibland. Varför är det så?
    Monika – du kanske är på rätt spår. Penetration som maktyttring.

  7. Roberts fantastiska rövsexskola | fitt for fight

  8. Ett mycket bra inlägg. Är kille själv och är i ett samboförhållande sedan flera år tillbaka. Analsex förekommer oregelbundet i vårt sexliv. Jag tycker det är bra att dubbelmoralen runt analsex belyses, är det mellan homosexuella män så är det toppen, är det analsex mellan en man och kvinna, där kvinnan är den som blir ”påsatt” så blir det ofta en ramaskri. Jag har träffat på folk som hävdar att analsex är kvinnoförnedrande, att det är en produkt av porrindustrin, att ingen tjej kan njuta av det osv.

    I sådana lägen är det bäst att inte säga något alls. Det är också lätt att bli skuldbelagd som kille, som ”porrskadad” och som ”tvingar” sin stackars flickvän att ställa upp på analsex.

    Givetvis skulle jag inte vilja ha analsex om inte min partner vill det. Det är inte så enkelt som en del vill utmåla det som. Jag tänder oerhört mycket på att sätta på henne i röven (vilket som sagt sker väldigt oregelbundet och inte särskilt ofta), men det är ju för att hon gillar det och för reaktionerna jag får i gensvar. Det sker också helt förnedringsfritt, när vi väljer att ha det så, vilket vi oftast gör. Håller med om att förnedring är en mental ambition.

    Detsamma gäller när hon ger mig analsex med en dildo. Det går ju att göra förnedringssex av det, att man som kille blir påsatt i röven av en tjej med en dildo. Erotiskt, laddat och intensivt blir det så det räcker ändå, när jag ligger i en bekvämt i sängen på rygg och hon ”knullar” mig i röven med en dildo.

    Det är också svårt med bra ord för detta.

    Jag vet inte om ni blir så mycket klokare av detta. Men jag uppskattade inlägget och alla svaren.

Kommentera

