Fittan frågar Matilda Berggren

foto: Julia Lindemalm

Jag skulle lätt kunna crusha ner mig i alla på Ligga med P3-redaktionen, de verkar helt magiska. Men Matilda alltså! Hon har så sjukt många bra fittrelaterade grejer att säga och tipsa om. Se till att gilla Ligga med P3 på facebook, hela förra veckan var maxad med asgrymma fittstatusar som Matilda lagt upp. Samt en bild på henne i fittdräkt. Need I say more?

Vilket är ditt favoritord för det kvinnliga könsorganet?
– Jag gillar fitta. (I dubbel bemärkelse, heh). Det är kraftfullt och energiskt. Det är liksom fitta i ordet fitta. Men annars tycker jag väldigt mycket om vagina också, det låter så sagolikt. Nästan så att man skulle vilja döpa sin framtida dotter till det. ”Vagina, kom in, maten är klar!” Men jag brukar kalla min fitta för röda snäckan. Jag vill gärna tro att man kan höra havets brus om man sätter örat mot min slidöppning!

Är det viktigt att snacka fitta?
– Viktigt och viktigt, det är framförallt roligt! Men visst är det viktigt i syfte att avdramatisera. En fitta kan vara lika rolig som en snopp. Jag har slutat rita snoppar i mina anteckningsblock. Nu för tiden ritar jag bara fittor. Jag längtar efter dagen då vi får se ballongdansen med tre kvinnor på TV! Min första profilbild på facebook för flera år sedan var en bild på mig när jag drack vin och rökte en cigg, naken. Pattarna och röda snäckan hade jag censurerat med tre smileys. Det blev ett jävla liv. Jag tyckte bilden var jätterolig, och många av mina vänner med, men det fanns en hel del, främst män, som blev provocerade och undrade om det var ett billigt sätt att skaffa ligg på. Fuck you sa jag, det är HUMOR! Jag väljer själv när min kropp och fitta är sexualiserad, ingen annan. Ingen kille hade fått göra en sådan profilbild till ett statement, utan då hade det bara varit en ball bild. DET SUGER!

Berätta gärna om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.
– Oj oj, jag har så många härliga fittminnen så jag vet inte var jag ska börja. Men jag tänker spontant på när jag och min gymnasiebästis flyttade ihop efter plugget och blev som en enad fitta. Vi var ofta nakna tillsammans eftersom vi bodde i en liten etta. Ibland kunde vi, helt avsexualiserat, studera varandras vaginor och jämföra utseende och diskutera färg och form. Vi var 19 och jag hade knappt sett en annan fitta än min egen, så det var väldigt lärorikt. Ibland skickade vi bilder på vårt fitthår eller venusberg till varandras mobiler för att locka hem den andra eller bara chocka när den ena satt i viktigt möte eller nåt sånt. Det gör vi fortfarande ibland, när vi saknar varandra eller är allmänt uttråkade. Alla dåliga fittminnen har jag förträngt eller kastat i soptunnan. Always look on the bright side of the fitta!

Förresten, jag skulle vilja tillägga en grej. Jag brukar för övrigt alltid, när någon efter sex säger något i stil med ”åh vad skönt det var Matilda”, kontra med meningen ”nöjet var helt på min slida!” Feel free att sprida det vidare. Tycker den passar i många situationer, inte bara sexuella.

2 thoughts on “Fittan frågar Matilda Berggren

Kommentera

