Bra grejer för fittan!

Jag har två produkter hemma som jag har köpt för min fittas välbefinnande. Det är vårdande glidmedel som är silikonbaserat och kondomsäkert. Jag tycker att det funkar väldigt bra och är härligt och skönt. Enda nackdelen är att det inte smakar särskilt gott, vilket kan vara lite synd om en vill slicka på fingrar eller på fittan efter glidmedelmys. Det jag använder är från apotekets ACO intimserie.

Därifrån har jag även tvättolja, som är skonsam och mjukgörande. En ska undvika att tvätta fittan med vanlig tvål eftersom det kan torka ut slemhinnorna, särskilt om en har problem med torra och sköra slemhinnor är det bra att köra med tvättolja, eller bara skölja med vatten. Men undvik vanlig tvål! Jag tyckte att det kändes lite konstigt första gången jag använde tvättoljan, det är ju en olja så den går ju inte att skölja bort helt. Men nu tycker jag att det är skönt att vara lite ”uppoljad” i fittan efter en dusch.

5 thoughts on “Bra grejer för fittan!

  1. Fast är inte det glidmedlet ett kombo av silikon- & vattenbaserat? Behöver ju inte vara sämre för det i och för sig. För mig funkade det dock inte för analsex, blev bara supersvidigt och hemskt, kanske för att det innehåller mjölksyra och grejer (för det gör det väl, eller minns jag fel?).

  2. Hjälp, varför vill du ha paraffin i underlivet? Kan du inte lika bra tvätta fittan med bensin då? Titta på innehållsförteckningarna till allt ni använder på, och inte minst I kroppen, och tänkt efter om ni verkligen vill att era kroppar ska absorbera alla de där kemikalierna. Använd rena, kallpressade matoljor i underlivet. Sesamolja är speciellt bra för slemhinnor.

  3. Jag vet inte sa mycket om paraffin osv. Men jag tyckte att apotekets intimolja inte funkade for min fitta sa jag anvander bara mandelolja, och sen jag borjade anvanda mandelolja sa har jag slutat ha svampinfektioner som jag brukade fa med jamna mellanrum. Jatte tacksam for att nan tipsade mig om det har!
    Tack for en finfin blogg
    /Agnes

Kommentera

