Pussy Power enligt Alexyss K. Tylor

Denna kvinna, Alexyss K. Tylor verkar uppröra och inspirera många. Jag vill därför poängtera att jag vill visa er denna video för att hon har en del fittigar poänger (reclaim the pussy), men att stå bakom hennes idéer som helhet är minst sagt problematiskt (speciellt om man kanske kollar på andra youtube klipp med henne). Det finns gånger då jag vrider mig lite obekvämt i stolen, men också gånger då jag hurrar för hur hon anser att vi kvinnor måste ha lite pussy power, eller som hon i denna video uttrycker det ”I am piloting the pussy” (men att det sen övergår i en möjligen feltolkad (enligt mig) dikotomt manshat)…. hur som haver, att kolla på henne är lite som att åka Insane på Gröna Lund- verkligen en skräck-blandad förtjusning!

Kommentera

