På glid

Om jag skriver detta så kanske jag kan komma ihåg det:

Sexleksaker av silikon funkar inte alltid ihop med glidmedel baserat på silikon. (Din favvoleksak kan luckras upp!). Bra tips från Stora sexboken: Kladda på lite glidmedel på strategiskt ställe på sexleksaken och låt vara i några timmar. Om det blivit kladdigt eller lite uppluckrat så använd inte silikonglid på denna.

Glidmedel baserat på oljor och fetter kan fucka upp (!) slicklappar och kondomer gjorda av latex. Fett luckrar upp latex. Inte bra.

Det finns ju så klart även glidmedel som är vattenbaserat. Det skär sig inte med något så vitt jag vet. Det kan däremot blir lite torrt och behöva re-fill lite oftare än de andra.

Det är ju ingen nyhet att denna är en favvo bland några av oss (vatten- och silikonbaserat):

En grej jag undrar: förtjänar Apoteket såhär mycket gratisreklam?
6 thoughts on “På glid

    • Har googlat lite och det verkar finnas, finns ju en uppsjö av olika sorters glid. En som jag brukade ligga med gillade även att använda just olja som glid (babyolja tror jag att det var), och hen är säkert inte ensam om det. Kan ju vara bra att ha i åtanke att olja och kondom don’t match om en skulle springa på sådana preferenser.

  1. Jag är inte helt hundra på att det är Vetenskap(tm) och inte folktro, men glidmedel med glycerin ska vara dåliga för känsliga underliv som har lätt för svamp.

  2. RFSU:s Klick är bra om man vill vara diskret men är lite glömsk. Tuben ser mest ut som hårgelé och namnet är lagom vagt.

  3. Fast Klick är ju istället fullständigt värdelöst… Superglide från HOT (jag hoppas jag minns rätt på namnet nu, orkar verkligen inte stiga upp och gå ut i sovrummet och kolla…) är riktigt, riktigt bra. Det är lagom tjockt, lagom halt och det håller länge utan att behöva refillas. Helt klart bästa glidmedlet jag testat.

Kommentera

