Brudsex

Brudsex- om sapphiska lustar, honungssex och helt vanliga råknull är ett 35 sidor långt häfte skrivet av RFSL. Kolla här. Det är instruktioner och många fina resonemang, samt mina favvo: de personliga och ofta ganska heta berättelserna från olika superballa som Mian Lodalen, Birgitta Stenberg, och Ulrika Dahl (för att nämna några). Bitte Andersson har illustrerat. Need I say more?

Ps. Hakade dock upp mig på en grej på sidan 28:

”Att tillåta varandra att experimentera sexuellt eller utforska sexuella önskningar utanför förhållandet kan tillföra ny energi och attraktion i en tvåsam relation. Men oftast är exklusiviteten en viktig förutsättning för att man ska kunna ha ork och förmåga att hantera relationen till sin partner resten av livet.”

Det är den andra meningen som jag liksom hakar upp mig på. Jag tror att jag fastnar för att ja ba: vad betyder ”oftast”, vad betyder ”exklusivitet”, är det värderande? Hakar jag upp mig i onödan? Hur känner ni inför detta?

5 thoughts on “Brudsex

  1. Måste säga att jag personligen inte lägger någon värdering i ordet exklusivitet, även om jag kan förstå att andra gör det. Monogami hade kanske varit bättre?
    Däremot hade jag gärna bytt ut ordet ”oftast” mot ”ofta” eller ”för många människor”.

Kommentera

