Menskoppens storhet

Sådär. Det är den tiden i månaden, när jag slänger en kastrull med vatten på spisen och kokar min menskopp startklar. Den tiden i månaden när jag får påminna mig själv om att det gått 12 timmar och att jag måste gå och tömma menskoppen. Den tiden när jag kommer på mig själv med att vara för slö (japp, för slö. helt sjukt slö)  för att resa mig upp var 12:e timme och just tömma menskoppen. Den tiden när jag åter blir salig över hur jävla bra menskoppen är.

Satt och letade efter youtube-klipp om att ta ut sin menskopp, och hittade detta.

En film gjord av en person som gillar menskoppen snäppet mer än till och med mig. You go, menskoppslover!

9 thoughts on “Menskoppens storhet

  1. Tolv timmar!? Jesus Kristus! Har jag tur så klarar jag mig i två timmar. Och då har jag ändå den största koppen, som enligt beskrivningen är till för kvinnor som fött barn. Typ: hej störtflod.

  2. Menskopp är den bästa uppfinningen sen skivat bröd, som man brukar säga. Hade tanken att skaffa en lite till och från väldigt länge (kan säga att jag reflekterade över såna där natursvampar redan på 90-talet, men det blev aldrig av), men efter att en kompis skaffat en och bara talade väl om den så slog jag till i våras. Och jädrar i min lilla låda vad nöjd jag är! Jag fullkomligen avskyr känslan av bindor och trosskydd, de får mig att känna mig svettig och kladdig över hela kroppen, och min mens är inte alltid så riklig att det funkar med tampong. För övrigt så är jag inte överdrivet förtjust i tamponger heller, då det ofta känns som om de suger upp precis all fukt inne i slidan och det känns som om livmodern ska följa med ut då jag tar ut dem.

    Då jag blev opererad i fittan två gånger förra året och fortfarande har lite ont till och från kan det ibland vara lite jobbigt med menskoppen. Men bara jag tar det försiktigt, och ser till att inte utsätta fittan för andra, onödiga påfrestningar (köpte tex ny cykelsadel i somras men blev tvungen att byta ut den mot en annan för ett tag sedan då jag fick så ont i fittan av den) så funkar menskopp över förväntan. När jag använder menskopp så märker jag knappt ens att jag har mens. Så jävla fint är det.

  3. Hörnini, fff, jag kom på att jag kan ju skriva ett gästinlägg om mina fittoperationer, om ni vill? Skrev förstås en hel del om åtminstone den första operationen på min egen blogg, men eftersom servern som bloggen låg på kraschade förra sommaren så gick alla de inläggen förlorade. (Så jävla dåligt alltså, HBL-koncernen som drev den då enda finlandssvenska bloggportalen hade inte tillräcklig säkerhet, så när deras servers kraschade gick över ett halvårs inlägg på hundratals bloggar förlorade. Jag blir fortfarande så arg att jag kokar när jag tänker på det. Då fick man minsann lära sig den hårda vägen vikten av att säkerhetskopiera…)

  4. Asså jag måste ju tillägga att min läcker lite så jag måste ändå ha trosskydd eller binda också.. men hur som helst så är den ju bra för att man slipper byta hela tiden och så torkar den inte ut + att det där med tampong sjukan låter ju sjukt läskigt

  5. Ska man koka alla sorter, nån som vet? Jag har en som heter the keeper och en som heter diva cup. The keeper har jag haft länge (den är brun och lite större), och den har tappat formen lite, det läcker en del.

Kommentera

