Tröttsamt

Var på bästa klubben igår, klubb Freshest. Så fint. Kändes så fritt. Kändes ovant men på ett bra sätt att jag kunde dansa och njuta av det utan att behöva parera snubbars raggningsförsök på dansgolvet. Tills jag gick till baren.

Står och väntar på att beställa. En snubbe står bredvid mig. Inget konstigt med det. Många snubbar där. Tänker jag tills jag märker att detta exemplar står och synar mig från huvud till fötter. Han gör det helt uppenbart. Lite konstigt. Tänker att det bästa är att ignorera. Går sådär.

Efter att ha synat min kropp så sparkar han lite lätt på min fot. Går inte att ignorera. Vänder mig mot honom och han säger hej. Tänker att prata med folk är ju trevligt så säger hej. Sen börjar snubbens raggningsförsök. Han säger att jag är så sjukt snygg, och att han har stått och kollat in mig (no shit?). Frågar vad jag heter och hur gammal jag är och hur ofta jag går hit och om jag varit här länge. Jag svarar, och går sen och fortsätter dansa med mina kompisar.

Snubben nöjer sig inte med att bara ha tjitt-tjattat lite i baren. Han följer efter till dansgolvet.  Ungefär här börjar jag bli lite trött på honom, på att han vägrar att läsa av mina väldigt uppenbara signaler om att jag inte var så pepp på hans sällskap. Han kommer fram några gånger och säger något om att jag är fin. Tack tack säger jag. Sen kommer han fram igen och säger att han och hans kompis står och diskuterar om jag är snygg FAST att jag är 29 år. Om det helt enkelt går att vara snygg då. Han hävdar att det går, och att jag har bevisat det.

Är det här jag ska bli våt i trosan? Rysa av förtjusning och bekräftelse? För att en snubbe har kört en utseendediskussion med sin snubbiga kompis, och kommit fram till att godkänna mig. 

Att gå på Freshest var underbart. Som den heterobrud jag är var det ruggigt fint att bara få vara fri, fri att dansa utan heteronormens bedömande blickar och vissa heterosnubbars totala ignorans i sina taffliga raggningsförsök. Utan ”Hej, här är jag och min kuk och du ska bara dyrka mig och glädjas åt att just jag dök upp och förgyllde din kväll”. Synd bara att det enda av just den sorten på stället lyckades spåra upp mig. 

(OBS OBS OBS! Den här texten handlar om EN snubbe som betedde sig jävligt störigt, och om den manliga blicken i samhället som jag ofta känner mig bedömd utifrån, särskilt när jag dansar på klubb. Den här texten handlar INTE om att jag A) hatar alla män, B) säger att alla med snopp beter sig på detta sätt eller C) har fått för lite kuk på sistone.)

5 thoughts on “Tröttsamt

  1. Det är ju inte för att du inte fått tillräckligt med kuk på länge, det är för att du inte *har* en kuk. Så har vi rett ut det, igen 😉

    Ett boktips till er! Maran av Lina Neidestam! Feministisk serieporr, och en väldigt, väldigt bra serieroman! En annan är Cowgirls av Karolinga Bång, feministisk och lesbisk, men den har jag inte läst än. Kolla upp och skicka tipset vidare, vetja! 🙂

    • Tack. Tänk om vi rett ut det en gång för alla. Så jävla skönt det vore. En kan ju alltid hoppas & kämpa vidare.

      Åh Maran av Lina Neidestam står högt upp på min önskelista! Älskade Cow girls, särskilt allt jag fick lära mig om fisting (vill våga prova, kanske snart) & att bygga strap on. Gotta love Karolina Bång.

Kommentera

