Fittan frågar Down there

När vi fick nys om att det dykt upp en ny fittblogg blev vi superglada! Vi tog genast kontakt med Down there/Between your legs, som berättade att:

-Jag bor i England och saknar lite av den sexualpolitik och aktivism som finns runt RFSU och all genusforsking. Sexaktivism är lustfyllt och färgglatt i Sverige men i England känns det ganska torrt på den fronten och svårt att engagera sig. Hela iden är att skapa en kul, uppriktig och seriös plattform för intresserade att engagera sig i fittnormalisering och medvetandegörande av fittfrågor.

Vi bara tackar och tar emot, en fittblogg till gör allt så mycket roligare!

Vilket är ditt favoritord för det kvinnliga könsorganet?

På svenska, Fitta och Snippa, Underliv känns mer bekvämt hos gyn. På engelska är det lite svårare, jag brukar använda Pussy men vet inte om det känns helt perfekt, är sökande efter bra ord. Fitta snackas inte lika mycket i England känns det som.

Är det viktigt att snacka fitta?

Jag tycker det är viktigt att fittan som ämne (och kroppsdel) inte undviks eller osynliggörs. Jag tycker det är viktigt att människor med fitta erövrar kunskap om sin kropp, sin sexualitet, sin hälsa. Så i det sammanhanget tycker jag det är otroligt viktigt att snacka fitta. Jag vill gärna bidra till att normalisera fittan och fittangelägenheter.  

Berätta gärna om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.

När jag var 14 år pratade jag och min bästa kompis ofta om sex och bröst och allt sånt som känns ganska nytt i den åldern. Hon hade precis börjat runka och få orgasmer, jag hade försökt men aldrig lyckats. Så i systerlig anda förklarade hon hur hon gjorde. Samma kväll fixade jag min första orgasm. Detta har varit en bra skill att ha genom livet. Tack för det F!

Kommentera

