Orgasmuspiggus och orgasmuströttus

Effekten av orgasmer kan ju te sig olika beroende på dagsform, omständigheter och annat. Men oftast så brukar man kunna se lite mönster som dominerar.

För mig, så blir jag alltid såååå trött efter att jag kommit. Jag och min partner är lite osynkade, hen blir pigg. Så där ligger vi i sängen, jag somnar ganska omgående (inget långt mysigt ”efterspel”), min partner kan inte sova och blir pigg, måste typ läsa eller äta. Ofta om jag har svårt att somna kan jag onanera, komma, sen somna sött. Ibland har jag blivit pigg, då känner jag mig väldigt kreativ och jag får jätte mycket gjort, men de är så få. Blir ju mest trött, men på ett väldigt skönt och härligt sätt. (Kanske) det bästa sättet att bli trött på.

Hur blir ni; pigga, trötta, blandat, eller kanske andra känslor eller kroppsyttringar som ofta uppkommer efter orgasm. eller ser ni skillnad på att kanske komma solo, eller med partner(s)? 

9 thoughts on “Orgasmuspiggus och orgasmuströttus

  1. Jag brukar bli pigg. Onanerar jag innan läggdags kan jag garanterat inte sova på en halvtimme-timme. Men det händer att jag gör det ändå om jag har svårt att somna, för det innebär ju ändå att man släpper på spänningar. Jag har väldigt svårt att komma ner i vilopuls igen efteråt, det är nog mest det som håller mig pigg.
    Det är ju skillnad på att komma med partner på så sätt att man sliter ut sig mer. Förhoppningsvis. Och ibland också för att man får kraftigare orgasmer, men det är om man är väldigt samspelta.

  2. Pigg om jag är trött och trött om jag är pigg!
    Kan med andra ord se till att jag piggnar till på morgonen om jag sovit dåligt och jag kan göra mig sömnig på kvällen om det skulle behövas 🙂

  3. Som Marie skrev här ovan ungefär! Om jag känner mig sömnig och off mitt på dagen brukar en orgasm hjälpa, och alldeles särskilt partnersexorgasm. Då brukar jag känna mig revitaliserad och lite som om jag skulle ha tagit en väldigt lyckad power nap. På kvällen kan det ofta få mig att slappna av och bli alldeles mjuk och varm och sömnig.

  4. Jag brukar nog oftast bli ganska sömnig efter att ha onanerat (ett bra knep om man har svårt att somna, precis som du skriver i blogginlägget), men efter sex med min partner blir jag inte direkt varken pigg eller trött, brukar dock inte somna. Jag upplever att det är en skillnad där, men det kanske beror på att jag får ”input” som håller mig vaken när min partner finns där bredvid.

Kommentera

