Jag har inte klamydia!

Yes. Fick svar på klamydiatest idag och det var negativt (?), alltså jag har inte klamydia. Mycket skönt. Trodde inte det heller men eftersom jag har haft återkommande problem med urinvägarna sen i november så kändes det värt att testa. Visade sig också att jag och min partner inte hade testat oss båda innan vi började ligga oskyddat så det var läge helt enkelt. Är så sjukt smidigt att testa sig med hemma-testen. Beställa gratis testpaket på nätet, göra provet hemma och sen posta. Några dagar senare, ett sms och provsvaret på nätet.

Vet fortfarande inte vad mina urinvägsproblem består av. Gör ont då och då när jag kissat, svider, känns som jag är akut och konstant kissnödig fastän jag kissade för 2 minuter sen. Men på måndag ska jag till en gynekolog som är inriktat på uro-gynekologi. Har väntat 2 månader, och hoppas innerligt på mer hjälp än den vårdcentralen gav mig.

6 thoughts on “Jag har inte klamydia!

  1. Jag har också haft det problemet! Fick göra kortison behandlingar in i urinrör och blåsa för att det skulle bli bättre.. Det gick över men kom tillbaka. Körde då min egen kur efter lite husmorsråd.. dricka 2 liter vatten om dagen, ibland också citronvatten och tranbärsjuice. Försökte samtidigt att få ordning på magen genom att sluta äta socker och jäst en tid. Nu är jag helt bra! Det känns som att hela systemet hänger ihop.. Lycka till!

  2. tänkte också på mykoplasma. det hemmatestet täcker nämligen inte det. eftersom att mykoplasma inte går under smittskyddslagen subventioneras inte testerna, därför gör vårdcentralerna inte gärna såna test om en inte vet ganska säkert att en bär på en sån infektion. kräv test för att försäkra dig om att det inte är det. när jag hade mykplasma sved det rätt rejält vid kissning.

  3. Gonorré? Hemtestet visar inte om du har det heller. Är du ung nog att gå till en ungdomsmottagning så brukar de erbjuda test för mycoplasma genitalium då de uteslutit klamydia och gonorré. Annars finns det SESAM-kliniker i många av de större städerna som också har kompetens och förståelse för sexuellt överförbara infektioner som inte innefattas av smittskyddslagen.

Kommentera

