Suck Rihanna’s cockiness

Jag tänker att denna handlar om en form av sexuellt rollspel, med dominans och undergivenhet. En del text i denna gör mig lite sådär tveksam, typ ”place my wants and needs over your resistance”. Det låter väl inte så himla ömsesidigt?

Men en grej som jag verkligen gillar är att hon sjunger ”Suck my cockiness” och sedan mässar ”I love it when you eat it”. Jag vet inte om detta var tanken, men jag associerar suck my cockiness till erigerad klitoris, samt stöddighet givetvis, och känner att det liksom lyfter fram en styrka i hennes sexualitet. Hur tänker ni kring denna?

Äh, vi tar den här också

Det finns en remix av den här med Rihanna och Chris Brown. Ni vet Chris Brown som slog henne sönder och samman när de var ihop. När han sjunger att han wanna give it to her in the worst way/ cant’t wait to blow her candles out blir det liksom lite otäckt eftersom han misshandlade henne så totalt, försökte kasta henne ur bilen på motorvägen osv. Nu ryktas de att de är ihop igen. Här kör vi den Chris Brown-fria versionen.

4 thoughts on “Suck Rihanna’s cockiness

  1. Den här bloggen handlar ofta om hyllningar till det ickenormativa, men nu, när det kommer till BDSM, tycker jag mig se en viss oförståelse. Är den grundad på okunskap månne?

    • Hej Pär!

      Som jag tänker mig BDSM så tänker jag främst överenskommelser kring dominans och undergivenhet i olika former. Men det är ju bra mycket mer än det förstås. Jag hoppas att du inte uppfattade det som att jag menar att dominans/undergivenhets-överenkommelser är dåligt. Du får hemskt gärna utveckla din tanke!

      Obs! Menade givetvis inte på något sätt att Chris Brown-grejen med misshandeln skulle vara bdsm-relaterad (i fall det på något sätt verkade så).
      /Linda (som skrivit om Rihanna)

      • Hej Linda,
        Nej, jag tolkade det inte som att du tycker BDSM-överenskommelser är något dåligt.
        Det jag reagerade över var din tveksamhet till texten ”place my wants and needs over your resistance” och att det inte kändes ömsesidigt.
        I ett BDSM-rollspel (som fungerar) är rollerna tydligt överenskomna, gränserna är satta och den dominante har dessa som sina spelregler. Det är ju hen som styr leken. Att som dominatrix säga ovanstående till sin slav/ug är något som kan vara helt inom dessa regler, så jag förstod inte tveksamheten och tolkade det som okunskap.

        Chris Browns misshandel vet jag inte så mycket om, men det var inte det du skrev om den som fick mig att tänka och fundera.
        /Pär

      • Hej!
        Ok, du menade så, då förstår jag helt vad du menar. Jag tänkte mig av någon anledning att det här var ett ”innan”-snack, jag vet inte varför jag inte tänkte att de var i rollerna. Jag tror att det handlar om min inställning till t ex Rihannas musik som jag stundtals gillar supermycket, men ofta är lite misstänksam mot rent textmässigt. Det baseras på en överdos av känslan av en musikindustri där kvinnors sexualitet förminskas till att inte vara deras egna, att de främst ska säga sexiga grejer och finnas till för män.

Kommentera

