Tomboy

Vad tror ni om denna?

Vi som aldrig sa sexist har recenserat den här

One thought on “Tomboy

  1. Vad svårt det är! Jag vet inte vad jag ska tänka nu när jag läst deras recension. Själv såg jag filmen för ett par veckor sedan och var helt tagen av den, framför allt för att skådespeleriet/regin/manuset var så jäkla fantastisk och så extremt över förväntan när det kommer till att gestalta barn.
    När jag såg den upplevde jag, till skillnad från Vi som aldrig.., att den snarare skildrade skuldbeläggningen av barnet snarare än att filmen som sådan skuldbelade. För mig blev det en berättelse om en mamma som blir galen av skräck inför sitt barns självständighet/frigörelse. Alltså, jag såg det inte som att filmen tog föräldrarnas sida.

Kommentera

