fittig konstnär sökes

Hej allihop! Vi har fått en läsarfråga. Ös på med era bästa tips! (Vi har tipsat om Ylva Maria Thompson och muttgjutarkitt)

 

Hej,

I sommar vill jag vara lite extra stolt över min fitta och undrar därför om ni vet var man kan göra fittkonst?
Alltså där en konstnär fotograferar/målar av/skulpterar ens fitta och man får med sig ett eget fittkonstverk hem?

Har bara hittat en manlig konstnär och känner mig inte helt bekväm med det.

Tack för en underbart peppande blogg!

/Anna

7 thoughts on “fittig konstnär sökes

  1. Min kommentar försvann visst. Men, kika in hos mig! Jag använder många olika tekniker och material. Målar främst i akryl, men använder många olika tekniker och material också.

  2. Jag har supernyligen gjutit av min fitta alldeles själv! Det är ganska lätt och det bästa materialet är alginat ett material som bland annat tandläkare använder för att få exakta tandavgjutningar. Tipps är att raka sig innan för det tänkte inte jag på innan och det var lite problematiskt att få loss avgjutningen (haha). Och sen så gör man en gipsform av det, då får man plötsligt se sin egen fitta ur en helt ny fantastisk vinkel! Jag tänkte även att det vore så jävla nice att ha sin fitta som ett smycke på något vis så jag gjorde en avgjutning av gipsformen i silikon och sen sist men inte minst fyllde den med tenn. Tenn är svinlätt och man kan ba smälta ner en ful gammal tenntallrik eller så och hälla i silikonformen och vips så har man en snygg fitta som halsband till exempel. Men tror säkert att det går att göra det i silver eller till och med GULD om man har lite mer stålars! Hör av dig om nåt är oklart! Lycka till!

  3. Men, gör ditt eget konstverk förstås! Självporträtt eller mer abstrakt. Fota av, gör din egen inre bild, brodera, måla, skulptera eller gör din egen avgjutning. Stryk på färg och sätt dig på duken…
    Kul att du är stolt, var det hela livet! Inte bara i sommar.

  4. Elisabeth Ohlson Wallin tog bilderna till RFSUs Fitt Fakta. Spännande ljus och färgsättningar! Ingen aning om hon tar beställningar men det går ju kolla.

Kommentera

