Hej då p-piller. Jag saknar er inte.

För två veckor sen fick min kropp sluta med p-piller. Vet att det säkert har gått för kort tid för att kunna se några effekter, men även om det är någon slags placeboeffekt så är jag bara så jävla glad! Sen jag la ner p-pillersmaskandet så har mina sjukt störiga/ständiga urinrörsproblem varit helt frånvarande. Typ inget svidande och inga trängningar.

Idag hade jag och min partner omslutande vaginalsex och jag kände mig inget kissnödig alls. Inget! De senaste 6 månaderna har jag nästan varje gång som fittan har omslutit känt att det liksom petar på urinblåsan och att jag blir kissnödig fastän jag nyss var på toa. Inte en lustfrämjande känsla för mig. Och lättnaden. Det gick bra. Jag kunde njuta utan att något störde. Lite som när jag hade vestibulit och kunde omsluta. Jag gillar fan att omsluta med fittan och jag vill kunna välja själv när jag vill/inte vill utan att begränsas av kroppen.

Jag är bara så jävla glad! Om det här håller i sig så var det verkligen klokt som fan att lägga ner p-pillrena. Slemhinnor + hormoner = inte med sant (i mitt fall). Nu ska jag testa pessar och se hur det verkar, ska bara våga sätta in den för första gången.

Kommentera

