Sorry Alex, men även tjejer kan jaga porr

Idag skriver Alex Schulman en krönika i Aftonbladet om hans porrkonsumtion som ung kille. Krönikan avslutas med detta:

Jag har en dotter och min fru är gravid igen och i veckan fick vi veta att det är en flicka till och då kom jag att tänka på allt detta och konstaterade att det ändå är rätt skönt att­ ­slippa pojkar och deras jakt på porr.

E mailade oss efter att ha läst Alex krönika, och skriver såhär:
Alex Schulman skriver ett inlägg om hur han i sin barndom letade och fascinerades av porr. Det är en hög igenkänningsfaktor i inlägget. Tyvärr avslutas det med att han konstaterar att han kommer få en dotter till, och därmed slipper oroa sig över att hans barn jagar porr. Kan inte ni svara Alex och efterlysa era läsares tidiga minnen av porrjakt?

Här kommer min:

Sorry att göra dig besviken Alex, men tjejer gör också sånt.

Jag minns när vi städade ut en del av vårt hus som vi hade hyrt ut till en loppis. När han inte kunde betala hyran längre stack han och lämnade allt kvar. Vi röjde ut och i containern vi fylld blev det en hel svart sopkasse full med porr. Jag minns hus jag smög ut mitt i natten, i mina gröna tretorngummistövlar, och läste. ”Så har tjejerna med jättebrösten sex”…

Några år senare hittade jag tecknade porrserier som tillhört min far. Jag ställde mig på en hög pall när jag var säkert på att alla sov, plockade ner och läste. Smugglade upp dem till mitt flickrum med några oskylda tidningar runt och onanerade. Jag kom otaliga gånger till serien om tjejen som går till sin bror på bygget med mat och förlorar oskulden till två män samtidigt.

Mina porrserier var min skatt tills min  många år yngre lillebror hittade dem en gång, och entusiastiskt utbrast ”har du serietidningar i garderoben?!” Jag la snabbt tillbaks dem under dynorna och samma kväll gick jag iväg till återvinningsstationen och slängde allihop, alldeles för rädd för att bli påkommen igen. Det händer att jag saknar dem ännu.

Vill du berätta om dina tidiga minnen av porrjakt? Berätta gärna här i kommentarsfältet.

24 thoughts on “Sorry Alex, men även tjejer kan jaga porr

  1. haha jag fick just en minnesbild av en kompis som står och stryker en porrtidning med strykjärn. den var, precis som alex schulman skriver om, hittad i skogen och alldeles skrynklig.

  2. Jag kommer ihåg när jag och en kompis var små och hittade hennes pappas porrfilmer gömda i bokhyllan. Varje gång hon var ensam hemma tittade vi igenom en film. När jag var runt 11 år och familjen just skaffat canal plus satt jag och min ingifta syster uppe längst av alla framför teven på helgerna så att vi skulle kunna kolla på porrfilmerna som gick på nätterna (med ljudet avstängt och på helspänn ifall någon skulle komma in i vardagsrummet)

  3. Jag har alltid varit sexuell och är född under sena åttiotalet, och är därmed en generation som alltid haft porr lättillgängligt. Har snokat fram internetsidor med porr sen jag kunde hantera en dator i princip, alltid tyckt det var upphetsande och spännande. Onanerade massvis med dessa bilder och filmer på näthinnan. Och detta trots att jag är född med fitta. Där ser en!

  4. Jag kom ihåg första gången jag såg porr, jag gick i typ fyran (början/mitten på 90-talet) och hade gått hem med min kompis som var ensam hemma. Hon hade hittat sina föräldrars porrfilmer i deras barskåp och vi undrade liksom vad det va, spännande (och konstigt) nakna människor och lite förbjudet på samma gång. Vi satt i deras vattensäng och guppade när vi såg på filmen, en scen som jag minns utspelade sig på ett shoppingcenter där två personer träffade varandra och hade sex. Vi tyckte att det både var äckligt, konstigt och lite upphetsande på samma gång, chockad av sig själv och av filmen. Sen smugglade vi tillbaka filmen och gick och lekte med My Little Ponnys.

  5. Den första onani-fantasin jag hade var en kombination av flera Modesty Blaise-serier som pappa samlade på. Jag kunde leta i timmar i tidningarna efter just rätt serieruta. Dock har jag aldrig varit intresserad av rena porrtidningar, och det tog lång tid innan jag började porrsurfa. Tänkte aldrig på att det var något som fanns utanför mitt huvud, liksom 😉

  6. Bok 33 i sagan om isfolket är välläst just på grund av sexet. Satt uppe sent och såg Emanuelle på tv4 också med ljudet av. Hittade pappas porrtidningar och kollade i dem när ingen var hemma. Om Alex bara la bort sin syn att kvinnor är madonnor skulle han nog bli chockad över hur porrsökande unga damer kan vara. Allt man kom över läste man, såg man, onanerade till. Snusk var det enda jag hade i huvudet i tonåren..

  7. Kollade på de brusiga kodade kanalerna, Tv1000 och allt vad de hette i familjens vardagsrum när alla sov, köpte porrserier i en seriebutik och hade dessa under bäddmadrassen i flickrummet, hade ett hemligt VHS-band osv. Var fruktansvärt porrsökande som tonåring. Det här med att unga tjejer är (också) människor med egen sexualitet verkar ha undgått Alex?!

  8. Mina brorsor som var tonåringar när jag föddes hade tecknad porr och uj uj vad vi bläddrade i dem! Kommer ihåg att en var en Tintin-porrtidning och nån annan var lite mer BDSM-tema. Spännande och pirrigt. Hittade också en riktig porrtidning och tog hem den. Det var inte populärt när modern hittade den, hahaha!

  9. samma som alla ovan. letade, hittade, onanerade, sparade. ritade t.o.m. egna som jag hittade för någon månad sen. tror jag måste ha ritat dem som 9-10-åring för människorna saknade helt djup och jag lärde mig rita med djup vid 11 ungefär. fantastiskt fula bilder men hej vad de fungerade som onanimaterial. =)

  10. På mina farföräldrars gård fanns ett gammalt härbre där min pappas och mina farbröders gamla serietidningar fanns, samt även gamla porrtidningar från ca 70-talet, jag och mina kompisar (både killar och tjejer) spenderade många regniga sommardagar där inne, med det klassiska upplägget porrtidning-innanför-pärmarna-på-Fantomentidning, hur spännande som helst 🙂 Dock inte förvånad över att Schulman tror att tjejer inte är intresserade av och nyfikna på porr. Hela den här ”att vara med henne…”-boken han skrev är ju ett enda långt piedestalsättande av den Upphöjda Kvinnan, ett omänskligt objekt att beskåda ur olika vinklar. Gubbstrutt.

  11. När jag gick på mellanstadiet brukade jag och min kompis kolla igenom hennes pappas samling av porrserier, böcker, tidningar och filmer. Kommer även ihåg att han hade en ordbok som hette ”stora fula ordboken” som jag var väldigt fascinerad av.
    Det lite ironiska i detta är att denna pappan har varit min chef en kort tid nu i vuxenlivet. Tänk om han visste vad jag visste om honom 😉

  12. Jag hittade min första porrtidning bakom skolan, då jag gick på sexan. Det var jag och ett par andra tjejkompisar, vi fnissade och tisslade och slängde sedan bort den, alla var nog lite generade. Sedan en rast då jag var själv, sprang jag tillbaka till stället och rev ut en sida att ta med mig hem. En annan gång var då man hittade farsans gömma med porrfilmer, de få gånger då man var ensam hemma var det inte Disneyfilmer som snurrade på VHS:en.

  13. Vad kul att läsa era kommentarer!
    Porrtidning i skogen, absolut. Det var ju där de fanns. Det var nån gång i dagis-ålder faktiskt och jag förstod att det handlade om sexualitet och att syftet var fantasier så jag tog inte illa vid mig då. Jag minns till och med särskilt en bild. Senare, i tonåren, var jag tvungen stanna till med mopeden då jag såg tidningar i ett dike en gång.

    Annars var första porrfilmen något som min bror hade och jag kollade på efter skolan redo att stänga av videon ifall nån skulle komma hem. Det var då jag började upptäcka mitt köns häftiga reaktioner på det jag såg.

    Och ja, film på natten i smyg med ljudet av. Visste inte att det var så vanligt. Men jag gjorde det hos mormor och morfar…det känns sådär. Lite knäppt på nåt sätt, tyckte jag både då och tycker nu, men de hade ju kanalerna.

  14. När jag var tolv upptäckte jag mammas samling av ”tantsnusk”romaner (avskyvärt begrepp men så var det rätt dåligt porr med, men man tager vad man haver). Jag brukade ta omslag från andra böcker runt dem och lämna deras omslag i bokhyllan för att maskera. Jag letade också upp böcker i samma stil på biblioteket, även om de var lite mildare. Vågade inte låna med utan satt och läste i det mest undanskymda hörnet och läste, samt tog rätt många toalettpauser.
    Sen har mitt porrintresse varit ganska sporadiskt, till för omkring ett år sen då jag upptäckte bögporr. Oj vad jag (min fitta) gillar att objektifiera männen i det.

  15. I elvaårsåldern visade min jämnåriga låtsasbror mig en tidning som han snott från min morfars verkstad som låg nära huset där vi bodde, i utkanten av byn. Vi gick ut bakom en container mot ett skogsbryn och bläddrade i den. Vi tyckte det var lite äckligt av morfar att ha en sån tidning, så vi gömde den i containern. Jag gick tillbaka dit flera gånger (och så här i efterhand antar jag att det gjorde säkert brorsan också) och tittade länge i tidningen, speciellt intresserad blev jag av sexberättelserna! Så när internet begav sig i och med den första egna laptopen i trettonårsåldern var det första jag hittade sexnoveller. Det gick över i vanlig videoporr så småningom, men än idag har jag en fallenhet för att läsa porr. Inte tråkig tantsnusk i böcker, utan det lite mer råa och grova man hittar på nätet. I love it!

  16. Jag trodde nästan att jag var ensam om att sitta uppe o kolla pa dom brusiga porrfilmerna pa TV1000 med ljudet av när jag var yngre tonåring! Morsan sov ju i rummet bredvid så jag var ju tvungen att ha ljudet av och försöka andas så tyst jag kunde när jag onanerade. Lärde mig att det förhöjer njutningen om man håller andan precis när man kommer… Annars har jag också minnen av en kompis pappas porrfilmer som han hade undangömda i bokhyllan, vi var ett kompisgäng med både killar och tjejer som kollade på en film och det var mest lite pinsamt kommer jag ihåg. När jagvar ännu yngre var det Grottbjörnens Folk-böckerna som gällde, läste ochonanerade i baded hur många gånger som helst. Fantastiskt kommentarsfält detta, så befriande!

  17. Glömde tillägga skogsporren, kommer ihåg åtminstone tre olika parker/skogsdungar i Stockholm där tillgången var stor om man visste vart man skulle leta. Detta i typ lågstadieålder. Antar att internet har raderat detta fenomen.

  18. Jag sörjer lite att jag inte fått uppleva skogsporren!
    Dock sällar jag mig till skaran som suttit uppe om nätterna och tittat på de brusiga snuskkanalerna utan ljud. Jag stal även en porrfilm från videobutiken när jag var yngre (kanske 11-12), och den tittade jag och vännerna på många gånger. Nästa uppenbarelse var – vad jag senare förstått verkar vara ganska vanligt – eltandborsten; med hjälp av den fick jag min första orgasm vid tolv års ålder och herregud så den missbrukades fortsättningsvis! Jag onanerade med den tills den i princip föll i bitar, och sörjde den sedan. Men via internet gick ju smidigt att beställa en vibrator, så slutet gott allting gott 🙂
    Och ännu mer modernt är väl min porrnovells-app, som inspirerar mig till att onanera lite här och var när jag är på resande fot (senast i ett tågsäte med en sovande person bredvid) – tummen upp för det!

  19. Jag upptäckte en porrgömma i min brors lägenhet. Han var ofta bortrest och jag bodde i perioder hos honom när han inte var hemma. Denna porrgömma blev anledningen till att jag vissa dagar skolkade från skolan (första året på gymnasiet) och bara onanerade hela dagen lång. Det var så himla upphetsande och jag kunde inte få nog. Ett härligt minne!

  20. Jag upptäckte porr på den numer nerlagda sajten spraysex.se. De hade bilder och noveller. Jag måste ha skrivit ut vissa favoritnoveller för jag kommer ihåg att mamma hittade dem och hade en upprörd diskussion med mig om att jag skulle få en snedvriden syn på sex: ”Fitta hit och fitta dit, det är inte vad sex handlar om!” Jag var 12-13 år. Jag började dock onanera lång tidigare än så, fast jag visste inte att det var det jag gjorde. Minns att jag fick orgasm medan jag låg och gned fittan mot mattan under vardagsrumsbordet redan när jag var typ… 5 år gammal? Jag förstod förstås inte att det var orgasmer, jag märkte bara att det blev skönt när jag gjorde så.

Kommentera

