… med rätt att njuta!

Tendens på p1 har denna vecka tema Tre tal om passion, där måndagens samtal med Charlotte Rudenstam bjöd på tal om passion, om kroppsliga, emotionella (och könade) jantelagar, om sexuell frigörelse och om självkänsla. Mycket tänkvärt och kännvärt, hennes mjuka och öppna röst guidar en genom reflektioner om livet och strategier kring det. Kommentatorsfältet vill jag knappt bemöda mig gå igång på, för så klart, när fittbärande personer pratar om sin sexualitet (som dessutom går utanför jante-normen) så ska det tydligen inte gå ostraffat (jag.vill.ha.paus.i.patriarkatet). Så, istället tänker jag mig att det är viktigt att visa uppskattning där istället. Hon ska få en fitta från oss fittor på bloggen, ja så får det bli!

2 thoughts on “… med rätt att njuta!

Kommentera

