Att raka fittan – från himmel till helvete

Vi har tidigare skrivit om det här med att raka fittan eller inte. Ofta är det något som jag inte alls tänker på. Jag klipper håret när jag känner för det och har ingen större tankeverksamhet om hur jag vill ha mitt fitt-hår. Jag vet också att fittan inte brukar gilla att bli helrakad. Jag vet att jag gillar att se fittans konturer och att jag därför inte vill låta håret växa ut helt, men jag vet också att jag med största sannolikhet är påverkad av hårlösa ideal.

Men så för några veckor sedan stod jag och duschade och tänkte att jag skulle ta och klippa fitthåret lite. Hittade ingen sax i närheten av duschen. Hittade min rakhyvel. Började att raka bikinilinjen (finns det något bättre ord för det området?). Fortsatte sedan längs med de nedre delarna av de yttre blygdläpparna. Såg mer och mer av fittans konturer. Rakade venusberget och till sist de översta delarna av de yttre blygdläpparna. Såg hur de inre blygdläpparna och klitoriskåpan nästan stod ut. Blev kåt av att se fittan så tydligt.

Hela det första dygnet med min nyrakade fitta var jag kåt. Ordentligt kåt. Jag smekte mig själv hemma. Jag fantiserade en hel flygresa om att få fittan slickad eller smekt. Jag klev av flygplanet och kunde inte låta bli att smeka mig själv inne på en toalett på flygplatsen. Det kändes som att klitoris var lite känsligare, fittan mer svullen hela tiden. Jag oroade mig lite för att fittan inte skulle må så bra på sikt på grund av rakningen, men köpte en intim after shave-kräm från RFSU och lite olja för att fittan inte skulle bli torr. Jag hade en dag i ett kåt-rus.

Sen kom dagen efter. Fittan var inte riktigt lika nyrakad. Snarare lite stubbig. Och inte på sitt bästa humör. Det var baksmällan. Jag fortsatte att smörja in med olja och luftade så mycket som jag bara kunde. Men på semester med andra är det svårt att gå med fittan bar, och varje natt den första veckan sov jag med trosor på. Inte bra.

En vecka efter rakningen höll jag på att bli tokig. Det stacks. Det kliade som fan. Alla trosor kändes osköna och det var svårt att hålla mig från att klia fittan på offentliga platser. Att raka igen kändes inte som ett alternativ, det skulle bara skjuta upp problemen. Ett tag hoppades jag lite på att jag skulle få en svampinfektion för att få ta medicin som skulle göra fittan gladare igen. Men det var bara att stå ut.

Nu några veckor senare börjar fittan att hämta sig. Håret har växt ut så mycket att det är mjukare. Fittan är inte lika torr även om den fortfarande lite hatar att ha kläder på sig. Det blev tack och lov ingen svampinfektion. Jag blev inte galen men jag blev återigen medveten om att min fitta vill ha hår kvar. Det första dygnet med en galen kåthet var inte värt veckorna av klåda och obehag.

Då har jag lärt mig det.

9 thoughts on “Att raka fittan – från himmel till helvete

  1. Jag rakade fittan för första gången på semster i Wien och känner igen det första hemska kliandet när jag gick på stan. Nuförtiden rakar jag mig oregelbundet och fittan verkade vänja sig vid det ganska snabbt. Visst kliar det någon gång ibland men inte så att det utgör ett problem.

  2. känner igen det, fast jag är kille.
    Första dagarna går jag med ett stort leende av kåthet
    sen försöker att tänka bort det växande kliet med masochistiska dagdrömmar 🙂
    För att slippa torrhet och irritation i hårlösa tider använder jag
    apotekets intim rak gel och luftiga boxer.

  3. Det allra bästa sättet att ta bort könshåren är med engångsvax. Ja, det gör ont när man rycker bort håren, men det är precis på samma sätt som att ta en spruta, smärtan varar bara ett ögonblick. Jag brukar ta tillvara på de tillfällen, när jag är tillsammans med min kukkyliga kk, eller ”dubbel-kk” som jag älskar att kalla henne. Hon vet precis hur jag vill ha det, och jag tar väl hand om henne. Efteråt har vi det bästa sex som ett par tjejer kan tänka sig och drömma om! Jag skulle aldrig tillåta att min ”enkel-kk” skulle få hjälpa mig detta, hans grova händer skulle inte klara av det.
    Känslan av att gå omkring med rakad fitta är obeskrivlig, speciellt med kort kjol och troslös, och få känna hur blåsten smeker min fitta på ett helt underbart sätt. Det händer att det går för mig när jag tar en promenad på detta sätt, WOW !!!

  4. Jag KAN inte raka mig för jag har vestibulit/vulvodyni o jag upplever att den blir sämre då. Har försökt trimma men det irriterar också. Men jag undrar hur många som finns därute som inte äcklas av fitthår numera när det verkar vara norm att raka… Jag känner mig inte så vacker och önskad om jag säger så men min hälsa måste ändå gå före… Många säger att ”det är ok” att inte raka men hur många tycker som Aina här ovan till exempel? (tack Aina förresten!) Att det faktiskt ÄR snyggt med HELT vildvuxet hår? Hur många är det som inte tycker man är äcklig och ohygienisk för att man inte rakar/trimmar? (Ja, jag vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker men det är väl ingen som vill vara helt ensam hela livet eller hur?)

    Jag kan dessutom inte heller använda tvål (det ska man tydligen inte heller göra men var är alla som inte använder tvål?) då kommer både urinvägs och svampinfektioner på köpet! Tvättar mig i regel med olja, i alla fall till vardags. Men hör någon om det (om det nu skulle råka komma på tal, jag går inte runt och basunerar ut det förstås) så ryser dem och tycker att man då är smutsig…

    Ja, ”tur” att jag inte har partner just nu så slipper jag tjafs i alla fall… Och lycka till att få någon som jag är… Vestibuliten är ibland så illa att jag inte tål beröring överhuvudtaget och läkarnas enda lösning var att jag skulle skaffa ett barn så kanske det går över (hur jag nu skulle skaffa det med vestibulij***ln och vad jag skulle sedan göra med barnet glömde dem förklara) Det var verkligen det konstigaste behandlingsmetod jag någonsin har hört talas om. Skulle kunna skriva en hel bok om hur många fel det fanns där…

    Nåja, ville bara skriva lite om min story och bara påminna om olika orsaker att inte raka sig… Vilket jag vet ni är redan medvetna om, den bloggen är ju fantastisk och jag är så glad att ni finns!
    Keep it up please! ❤

    • Men va? JAAA!! (Med glädje i rösten och inte dryghet, haha.) Självklart, finns vi som tycker att hår är vackert och vi är nog många! Fittor är så himla vackra, allihop! <3<3

      När det kommer till att rengöra fittan är det ju, precis som du säger, inte en bra idé att använda tvål, även fast jag vet många som gör det ändå. Kanske funkar det för dem eller så är det väl för att de, likt du själv och många andra kvinnor, fått höra att de är äckliga annars. Fittan är ju som bekant helt livsfarlig och absolut vidrig om den inte är liten, hårlös, harmlös och anonym, och helst av allt skrubbad med Svinto.

      Behåll håret och dina hygienrutiner om det är det din fitta mår bäst av! 🙂

    • Jobbigt med vestibulit, men bra att du sköter om dig på rätt sätt ändå – det är ju det enda man kan göra. Hälsan måste helt klart gå först, annars vill man ju aldrig ha sex igen, någonsin, ens med sig själv. Och hår är ju oslagbart ju! Och inte äckligt. Och det finns många som inte tycker att hår är äckligt. Det hjälper ju att anta en obrydd inställning när frågan kommer på tal (eller inte ens föra det på tal, bara ta det som en självklarhet tills annat ev. påpekas). Skulle tro att många, i dessa hårlösa och porrifierade tider, går igång på en riktigt ur-fitta!. Bär den med stolthet!

    • TIll Dig med vestibulit:
      Du kan använda laser/IPL, det kommer inte påverka Ditt tillstånd negativt. Jag tror hårlöshet är inte bara sexigt utan också hälsosamt, så till vida (också) att Du drömmer om det och skulle vilja ha det så innerst inne.
      //En kille som gjort laser. Därnere också ja.

  5. Det ska vara hår. Vi är juu gjorda så. Att ha sex med en hårlös tjej är ju typ som att ha sex med ett barn, HÅR ÄR BÄST SÅ ÄR DET BARA! ❤

Kommentera

