Gynekologer

Hej fittvänner!!

Jag ska till gynekologen imorgon, för att till slut kolla upp varför jag haft mens konstant (med det menar jag faktiskt, på riktigt, konstant) i över ett år. Anledningen till varför jag väntat så länge med att gå dit är fruktansvärda upplevelser med gynekologer!!

Den första jag hade sa en gång att hon tyckte att jag borde börja med p-piller istället för mini-piller och sa ”fast du är ju för överviktig, men då kan du ha p-pillrerna som morot för att gå ner i vikt!” Jag kunde inte alls greppa vad hon sa först, för jag hade aldrig klagat på min vikt och jag ville inte ens ha p-piller. Förvirrad och förbannad bytte jag till en annan som efter att ha sett mitt osvenska efternamn och beskådat min håriga fitta sa ”du vet att.. här i sverige och i väst är det vanligast att raka sig” Den hinten var så JÄVLA förolämpande på ALLA plan som finns!!!

Så jag har nu bytt igen, imorgon ska jag dit och vi får väl se hur det går…

Kramar Sanna

13 thoughts on “Gynekologer

  1. Hoppas du hittar ”din” gynekolog denna gång. Men du verkar inte bang för att söka tills kemin stämmer. 🙂

  2. Men vad faan?! När jag hör sånt här blir jag alltid så förvånad över att det faktiskt finns människor som beter sig så där på riktigt!

  3. Vilka sinnessjuka jävlar! Hoppas nästa är schysst. När jag käkade minipiller hade jag ”sista mensen” varenda dag. Det var tröttsamt så jag tar inga piller längre.

  4. Men vilka galningar! Hoppas du haft vansinnig otur och att det är väldigt ont om den sorten! Jag hara bara träffat snälla gynekologer som fått mig att må bra… eller de är ofta väldigt för p-piller men det är ju resten av världen med och ett litet ”nej tack” ska ju räcka då.

  5. fy så hemskt. när jag sökte vård för samlagssmärtor fick jag höra, av en manlig gynekolog, att jag skulle satsa på asiatiska killar eftersom ”de är mindre till växten på alla sätt och vis”. Jag kunde inte ens svara. Det är ju inte alltid så lätt när man ligger där halvnaken..

  6. det är fan inte sant?! låter helt sjukt. är uppriktigt ledsen att du ska behöva bära med dig av sådana sunkiga erfarenheter och kränkningar från en gynekolog. pepp till dig, hoppas det gick tusen gånger bättre nu och att motsatsen blev bevisad!

  7. Helt otroligt att man ska behöva höra sånna här historier! Jag har iaf ett tips om du stöter på ännu ett nötskal. Jag var med om exakt samma sak som du och hade turen att ha en ovanligt vänlig och vettig barnmorska. Jag tog två minipiller istället för ett varje dag i typ 4-5 dagar sen försvann mensen och uteblev tills jag pausade med pillren! Hoppas det går bra för dig och strecha knytnäven just in case….

  8. Jag var på ungdomsmottagningen för en massa år sen för att skaffa p-piller och fick då göra en undersökning. Den barnmorskan BERÖMDE mig för att jag inte rakade fittan. ”Åh vad skönt att se nån som inte håller på att ta bort håret” sa hon ungefär. Jag blev lite förvånad men rätt stolt.

Kommentera

