Medicinsk fitt-forskning – vad ska hen forska om?

Hej bästa läsare,

Vi har en annan läsare som läser till läkare och är snart i processen att skriva sitt examensarbete. Och, det är så att hen undrar vad för fitt- kunskaper och perspektiv som vi och ni önskar veta mer om ur ett medicinskt perspektiv.

Vad skulle ni vilja att någon tog reda på, eller belyste, eller grävde djupare i vad gäller fittan eller sexuell hälsa?

Och vi tänker att här sitter vi ju på massa frågor och stora kunskapshål, spännande perspektiv som vi givetvis ska dela med oss nu när chansen kommer. Så, kommentera på för fittan! 

8 thoughts on “Medicinsk fitt-forskning – vad ska hen forska om?

  1. Ett för mig självklart, eller i alla fall intressant, område är vestibulit. En kvinnosjukdom som så himla lätt bortförklaras som en mental spärr, svampsjukdom, eller bristande lust. Där finns säkert massor av spännande saker att gräva i!

  2. Jag tycker hen borde forska om varför så många kvinnor får kronisk svamp och hur man bäst botar det (skulle ju även hjälpa en hel del vestibulitpatienter eftersom det ofta är där det börjar).

  3. jag håller också med om vestibuliten.
    men jag är också nyfiken på hpv-virus i relation till flator som aldrig haft penis-sex, och allmänt om sexuellt överförbara sjukdomar vid fitt-fitt-sex – hur stora är riskerna egentligen i relation till fitt-kuk-sex?

  4. Jag är också nyfiken på sexuellt överförbara sjukdomar vid fitt-fitt-sex – vad kan överföras och hur stora är riskerna, hur tänka kring säkrare sex? När jag har frågat min gynekolog har jag inte fått något vettigt svar.

  5. Tack för inspirerande tips!!
    Om detta blir något på riktigt återstår att se, men i så fall ska ni få höra om det.
    Kram!

  6. här är en till som röstar på vestibulit! Hen kan börja med att forska om varför läkare är så otroligt inkompetenta att det inte ens vet att vestibulit överhuvudtaget existerar! Så otroligt pinsamt, man tappar all förtroende för dem ju!!

Kommentera

