Ni förändrar allt! (ett kärleksbrev till fitt for fight-redaktionen)

Jag minns när det var vinter i början av år 2011 och det kändes som att mitt hjärta hade gått sönder och min tillvaro var omkullkastad. Jag minns hur jag tänkte på vad jag egentligen ville göra i livet och hur jag skulle hitta styrkan att göra det. Jag var tömd på kraft och kände mig mest bara sorgsen och mörk. Krossade hjärtan får ibland den effekten.

I det sorgsna och dystra dök ljusglimtar upp ibland. En sådan var min Fittan i fokus-grupp, en studiecirkel som då jag hade varit med i under 1,5 år. Våra träffar var alltid så fina och gav mig den där blandningen av en strukturell analys och personliga erfarenheter. Fittan i fokus var och är något makalöst häftigt. (typ bland det bästa jag har gjort)

En dag i början av våren år 2011 började vi i Fittan i fokus att prata på riktigt om att göra något mer. Något som nådde ännu mer utanför gruppen. Vi var fyra stycken och mötte två stycken till och helt plötsligt fanns fitt for fight. En blogg. En redaktion. Sex individer. Ett bloggkollektiv.

Jag tänker ofta på det fantastiska som fitt for fight har blivit. Det som från början var mycket av en chansning (typ: vill folk läsa om fittor?) och som blev så mycket mer än jag någonsin vågade föreställa mig. Ofta när jag tänker på det så är det alla läsare som värmer mitt hjärta lite extra. Alla som mailar oss med fina tips, inlägg, frågor och pepp. Alla som faktiskt kommer fram till oss och berättar om hur mycket de gillar bloggen. Häromveckan kom en ny kollega fram och berättade att hen älskar bloggen. Alltså, hur fint är inte det?

Jag vet ju att vi som utgör fitt for fight och driver bloggen tycker massor om varandra och att vi är stolta och glada och att vi är en fantastisk grupp. Men ibland känns det som att jag missar att berätta för de andra i redaktionen hur jävla fantastiska de är och hur jävla fantastiskt det vi gör är.

I helgen var jag ute och tränade när jag hörde Timbuktus låt ”Fallskärm”. Jag orkar inte analysera vad den handlar om (osv osv )men texten i refrängen fångade mig, fångade vad fitt for fight har varit med och gjort i mitt liv. Hur det för min del växte fram ur ett krossat hjärta, med en hittad kraft och en gemenskap som jag aldrig skulle vilja vara utan.

Fan vad jag har gått lös, varit hopplös
vart en millimeter från förfall
sprungit som en halvdöd genom Malmö
känns som jag gått under överallt
Kanske var det tur, att jag föll så djupt
för det var ni som fick min fallskärm att vecklas ut

Ni förändrar allt.

Jag är så jävla stolt, glad och tacksam över att få vara en del av er. Finaste fitt for fight.


Johanna (med redaktionssaknad nere i Götet)

5 thoughts on “Ni förändrar allt! (ett kärleksbrev till fitt for fight-redaktionen)

  1. Vilket härligt inlägg, då vill jag också passa på att säga att bloggen är fantastisk och viktig och att ni ska vara sjukt stolta över det ni gör. Tillsammans är vi starka. Heja heja! Kramar från Elin

Kommentera

