Lotus

Det finns en ny tidning i stan, inte pinfärskt men fortfarande i begynnelsen. Lotus Magazine är ett klassiskt glossy magazine med allt vad det brukar innehålla, skillnaden är att den riktar sig till brudar som gillar brudar. Deras slogan ”den riktiga tjejtidningen” kanske skall läsas med betoning på tjej. Jag gillart, sen sveper inte undan mina fötter och jag saknar lite av den där vassa feminismen som kanske är mer framträdande i amerikanska Bust. Men likväl, initiativet kittlar mig och jag ser hellre utvecklingspotential än en pretentiös ”gör om, gör rätt” attityd där jag tycker att något saknas. Oavsett om en är all into grls så har den möjlighet att berika ens liv, hade mitt 18åriga heterojag fått denna i händerna så hade min sexuella självbild varit mycket mer självdefinierad och inte så normfixerad.

20121008-231329.jpg

Kommentera

