Feminister sökes till uppsats

Vi fick in en efterlysning efter deltagare till en masteruppsats. Uppsatsen har nu fått ett tillräckligt stort antal deltagare (så det går inte att anmäla sig till den).

Hej fitt for fight!

Jag heter Ulrika Stenberg och läser ett masterprogram i genus vid Lunds universitet och kommer till våren att skriva en masteruppsats som handlar om hur unga feminister  ser på sin sexualitet. Jag är dels intresserad av den allmänna synen som unga feminister har på sexualitet och dels synen på den egna sexualiteten eftersom det idag saknas det ett positivt sätt att tala om den.

Min studie bygger på cirka en timmes intervju med feminister där deltagandet är frivilligt samt helt anonymt och utgår från vetenskapsrådets etiska riktlinjer. Förhoppningen är att min studie ska öppna upp för ett friare samtal kring den kvinnliga sexualiteten och njutningarna kopplade till den. Med tanke på er verksamhet undrar jag om ni vet någon feminist som är en kvinna mellan 18-22 år som är intresserad av att delta som bor i Sthlm, Gbg eller Malmöområdet?

Med Vänliga Hälsningar

Ulrika Stenberg


One thought on “Feminister sökes till uppsats

Kommentera

