Tampon vs. Mooncup Rap Battle

Helt underbar reklamfilm för Mooncup!

(P.S Använd menskopp om du har en menstruerande fitta. Bara gör’t!)

One thought on “Tampon vs. Mooncup Rap Battle

  1. Hej! Jag har länge funderat på att börja använda menskopp då jag haft problem med återkommande svampinfektioner. Men nu har jag precis satt in en kopparspiral och min gynekolog sa att en inte bör använda menskopp då en har kopparspiral. Hon sa att en heller inte bör använda tampong, utan endast binda. Jag blev osäker och kände att jag inte riktigt litade på hennes råd då jag har en vän med kopparspiral som använder tampong utan problem. Jag fick även intrycket att hon var negativt inställd till både kopparspiral och menskopp. Hon sa att anledningen till att en inte bör använda menskopp då en har kopparspiral är för att blodet i menskoppen kan koagulera och att trådarna från spiralen kan fastna så att den dras med vid uttagning. Min fråga är – kan detta verkligen ske? Eller kan jag börja använda menskopp utan att vara orolig? *Hoppas*

Kommentera

