Krigisk fitta och nakenparty

Hej,
Jag spanade den här tjusiga och krigiska fittan på insidan av mina svärföräldrars toalettdörr i helgen. Jag skickar med nakenpartyt ovanför som en bonus.

DSC_0881

Tack för fin spaning Hanna.
Visst är det den hinduiska gudinnan Kali som viftar med sin blodiga kroksabel. Hon är ”självständig och ofta aggressiv, men samtidigt ofta ömsint och kärleksfull” enligt Wikipedia. Ganska bra mix av egenskaper tänker jag, kanske lite bökigt för närstående…  Är det någon som vet varför hon har avhuggna huvuden på halsbandet?

6 thoughts on “Krigisk fitta och nakenparty

  1. Hon är Shivas partner (obs jämlika partner – hon porträtteras ofta som stående på honom, faktiskt). Alltså är hon associerad med döden, kanske är det där de senaste döingarna hon hämtat eller fått tag på?

  2. Hej, Kali är dödsgudinnan, och likt många andra mytologier är död och födelse starkt förknippat inom hinduismen. Kali dödar så att nytt liv kan växa, därför är hon både moder och bödel på samma gång och det ger upphov till att hon får så skilda personlighetsdrag.

  3. Hon kämpar mot en demon vars huvud växer ut så fort hon huggit av det. Kali har alltså oändligt tålamod när hon slåss mot ondskan.

  4. Kali – min bästa. De avhuggna huvudena, de symboliserar det mänskliga egot och svärdet (hon huggit av huvudet med) symboliserar kunskap. Human ego slained by devine knowledge! Älskart!

  5. ”Ganska bra mix av egenskaper tänker jag, kanske lite bökigt för närstående…” Bökigt och bökigt, ja, kanske, men man vänjer sig. Det har i alla fall mina närstående gjort, fast å andra sidan har jag inte så många huvuden runt halsen.

Kommentera

