Renita Sörensdotter intervjuas om sex och smärta – viktigt!

Här kan ni lyssna på när Renita Sörensdotter berättar om sin forskning om sex och smärta. Så oerhört viktig forskning!

Renitas intervju börjar ungefär 10 minuter in i programmet. Efter några minuter kommer en låt som jag rekommenderar att ni spolar förbi, ca vid 16 minuter kommer del två av intervjun med Renita.

One thought on “Renita Sörensdotter intervjuas om sex och smärta – viktigt!

  1. Jag tycker det är jätteviktigt att man tar upp detta med pressen att ha vaginalt samlag, det finns definitivt en press i samhället kring detta! Dock skulle jag vilja påmina om att det finns kvinnor som tycker att vaginalt samlag är en viktig del för att de ska känna sig tillfreställda, oavsett sexuell läggning. Att förlora förmågan till vaginalt samlag innebär för vissa inte bara att man kan känna att man sviker sin parner utan man kan faktiskt sörja över att själv behöva avstå en viktig del i sitt sexliv. Jag tycker det är viktigt att påpeka detta! Ingen ska pressas till vaginalt sex men att tvingas avstå det fast en vill tycker jag bör nämnas också.

Kommentera

