Det är 2013 och vi måste våga prata om fittan

Läs detta fantastiska debattinlägg skrivet av Julia Fridmar och Kerstin Säthil.

svtdebatt

Det är fan verkligen dags att prata om fittan, och det är dags att göra det nu.  Gå in och backa upp Julias och Kerstins debattinlägg i kommentarsfältet på SVT debatt, skriv om fittan under #fittuppropet, sprid inlägget, prata om fittor. Gört!

Vill du säga något om fittan (och göra det längre än på twitter) – skriv här i kommentarsfältet eller maila oss på fittforfight@gmail.com

10 thoughts on “Det är 2013 och vi måste våga prata om fittan

  1. Hallå, länken går ju bara runt till ert blogginlägg igen, man kommer ju inte till själva debattinlägget..?

  2. Jag har en sak jag undrat över länge men aldrig vågat/velat/tänkt på att fråga om.. Jag har fått för mig att en kan bli steril om livmoderhalsen (eller vad det nu är som ibland ‘är i vägen’ och gör väldigt ont att stöta i) ‘stöts emot’ vid omslutande penetration. Är det sant?

    Det är sorgligt hur lite en vet om sin egen kropp… Så jag hoppas att det finns någon som är mer kunnig här ute i cyberrymden som kan upplysa mig!

    • Hej!

      Jag är ingen expert eller så, men jag tycker det där låter som en typisk myt. Jag har alltid haft samma problem med smärta när kuken stöter i botten och jag har minsann lyckats bli gravid! Det är ett väldigt vanligt problem som drabbar många kvinnor, och jag tycker bara det låter himla konstigt att alla dessa skulle bli sterila av att ha sex. Vad är det liksom som ska gå sönder när det stöter emot? Äggstockarna? Nää, jag tror inte du har nåt att oroa dig för alls🙂
      Håller för övrigt med om att det är hemskt vad lite en vet.. (Det är därför jag älskar den här bloggen, jag lär mig så mycket)

Kommentera

