Glad upptäckt!

Vi har fått ett mail från en läsare:

Hej

Jag har länge irriterat mig på att mensrelaterade produkter återfinns på butikernas ”hygien”-hyllor. Det skickar ett meddelande om att mens är någon slags smuts som ska tvättas bort, döljas eller parfymeras för helst försvinna.

Så döm om min förvåning när jag på mitt lokala Apoteket Hjärtat hittar menskoppar bland sexleksaker, glidmedel och kondomer! Seger! Någon butiksdesigner har begripit att mens har mer med sexualitet än smuts att göra, vilket gjorde mig väldigt glad.

(Och jag har heller aldrig sett menskoppar på ett apotek förut, bara en sån sak!)

//rebecka

2 thoughts on “Glad upptäckt!

  1. Min mens har mer med min hygien än min sexualitet att göra. Min mens har faktiskt inget med min sexualitet att göra (kunna föda barn är inte lika med sexualitet). Jag tycker även att mens är besvärligt och känns (fysiskt, i min kropp) äckligt. Den är inte ohygienisk, men jag tvättar gärna bort den. Det kan jag väl få känna, utan att någon annan ska tala om för mig att det är fel och att butikspersonal på Apoteket behöver ”inse” detta?

    Ursäkta inlägg med irriterad ton. Avslutar med ett: Heja Fitt for fight! Alla guldstjärnor till er. Håller nästan alltid med, bara inte idag.

  2. Jag håller med ditt första antagande, men brukar inte alla apotek placera mensskydd vid kondomer etc. under rubriken ”intim”? Kanske har jag fel, men det känns väldigt bekant… Dock jävligt bra med menskopp i butiken! De bör strösslas land och rike runt!

Kommentera

