Fittan frågar IdaMarie

Om IdaMarie hade varit en fitt-muffin hade IdaMarie sett ut såhär.

Om IdaMarie hade varit en fitt-muffin hade IdaMarie sett ut såhär.

När jag fick förfrågan om jag ville vara med att fortsätta fittbloggandet 2.0, kände jag mig ärad! Det är den bästa beskrivningen av känslan. Att jag får vara med om något så häftigt som att skriva på denna blogg som jag själv följt. Det är ett vikigt inslag i min feministiska kamp, där även (såklart) min fitta ingår. Jag känner helt enkelt att jag är med och skriver historia, let’s begin!

Vilket är ditt favoritord på fittan?

 FITTA. Men det är på senare tid och har inte alls varit något självklart ord för mig att använda. Men med tiden har det helt klart blivit det bästa och mest användbaraste ordet. Ordet muttan tycker jag om att variera mig med.

Framstjärt? Nej snälla… hur intetsägande är väl det? Det är något mycket fetare jag har mellan benen iallafall.

Är det viktigt att snacka fitta?

 Absolut! För att vi med medfödd fitta ska kunna ta del av varandras erfarenheter, att jag ska kunna sätta ord på vad jag och min fitta upplever.  Att avdramatisera fittan helt enkelt och att uppvärdera den.

Jag har tidigare kunnat använda ordet fitta som något nedvärderande, med en negativ laddning. Och det är den negativa laddningen som ska bort till en bättre och mer positiv! Om vi inte snackar fitta, hur ska vi då kunna lära oss mer av den? För jag garanterar att det finns nya saker med och kring fittan att lära sig! Vänta bara…

Berätta om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.

Om jag har förträngt dåliga fittminnen eller inte, lär vara osagt men jag ser hellre till de positiva minnena. Vilket också är dem jag vill lyfta fram i bloggen. Ett positivt fittminne kan vara då jag började använda menskoppen (fantastisk och befriande upplevelse) eller kanske känslan då jag fick lära mig i min studiecirkel Fittan i Fokus, att klitoris är ett så mycket större och häftigare organ än vad jag tidigare trott! Kände mig stolt.

Kommentera

