Fittan frågar Tove

179702_10151416510311782_2058824873_n

Om Tove hade varit en fitt-muffin hade Tove absolut sett ut såhär:

Jag, nästa fittbärare i fitt for fight redaktionen 2.0, ska be att få svara när fittan frågade! Jag är en person som grymtar i missnöje när det ojämlika i vårt samhälle visar sitt fula ansikte och önskar vända mitt missnöje till action genom att hjälpa till och rodda fitt for fight, det är dags för mig att göra min feministiska gärning helt enkelt! Det här med att prata fitta är lite ovant för mig, jag har nämligen en lite…..privat och….pryd i min framtoning… I hopp om att konfrontera den sidan av mig och bygga om den tackade jag ja till att vara med i fitt for fight-redaktionen!

Vilket är ditt favoritord på fittan?

Det där pryda som jag nämnde tidigare gör att jag är en person som oftast drar till med något skämtsamt av typen framstjärt, private parts, beväxta slätten, könet eller kanske venusberget. Man kan säga att jag helst pratar om layouten, inte innehållet. Tillsammans med fitt for fight ska jag få ett vettigt språkbruk på ämnet och slippa rodna och bli tyst när fittan nämns eller som det också kan bli, att jag blir hysterisk och gapig och drar opassande skämt! Fitta, fitta, fitta, det är det bästa ordet!

Är det viktigt att snacka fitta?

Det är otroligt viktigt, kolla på mig bara! Pryd och jävlig! Det är väldigt nyligen jag har börjat säga fitta, med skäms i fingrarna skriver jag nu att det har varit en svordom i mitt språkbruk i mina tidigare år. Det är ju bara helt sjukt! Speciellt med tanke på att kuk och snopp är lätt att slänga sig med och prata om. Vi beskriver och bygger våra upplevelser av vår omvärld med vårt språk, det är nåt så fruktansvärt viktigt att vi pratar fitta som det vi upplever att det är, en källa till njutning, och inte nån värdelös svordom.

Berätta om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.

Jag var på festival i Roskilde för en herrans massa år sedan, där sålde man något som hette p-mate. Det är som en papp-snopp som man sätter mot sin fitta för att kunna stå upp och kissa. Smart! Då slipper man ju sitta och balansera på huk och exponera hela innehållet! Så kom kvällen och vi skulle köra i vind. Hur gjorde man nu då? Skjuta in genom gylfen? Dra trosorna åt sidan? Ekvationen blev så svårt att vi drog ner byxor och trosor till fotknölarna, hissade upp tröjan till hakan för att kunna se vad tusan man gjorde, och särade lite för att föra in kiss-tratten. Man kan luuugnt säga att vi exponerade mer av våra fittor och rumpor än om vi hade satt oss på huk, straffbart mycket exponering blev det där vi stod i bästa ankeborgsmodet! Men det är väl lite mer loose på festival i Danmark tänker jag.

4 thoughts on “Fittan frågar Tove

    • Som jag har funderat på det i mitt liv! Jag har kommit fram till att det I MITT FALL nog har med två saker att göra, dels mitt förflutna som blygt, mobbat barn. Jag skyddar många delar av mig och mitt inre liv betydligt mer än vad som är bra. Dels att fittan och sexualiteten är tabu där ute i samhället (eller vad man nu ska kalla det, så har jag upplevt det), det blir dubbel blockering och min (efter alla dessa års praktisering) automatiska reaktion blir att jag känner att det är privat och att jag blir otroligt sårbar om jag vädrar ämnet! Jag har haft så svårt att prata fitta och sex med partners och vänner, och att söka hjälp hos gynekolog har varit oöverstigligt. Nu när jag har vuxit ifrån ungdomen mer och mer kan jag se att det inte är rimligt, men jag är fortfarande inte riktigt fri. Enligt terapeuterna ska man exponera sig för det som skapar oro, den oro man inte har användning för bör vänja sig av med!

  1. Vill bara tipsa om Liv Strömquists sommarprat. Hon pratar inte om fitta men väl om mens, kvinnoförtryck ur ett mensperspektiv, skuld och skapande. Kan säkeligen intressera både den ena och den andre läsaren av denna blogg.

Kommentera

