Fittan frågar Johanna

Här kommer ännu en fittan frågar med redaktionen, och denna gång är det Johanna som svarar.

fittmuffin

Detta hade varit Johanna, om Johanna var en fitt-muffins.

När den förra fitt for fight-redaktionen bestämde att det var dags att lämna över den fittiga stafett-pinnen till nya bloggare var jag lite kluven. Var det dags för mig att sluta med fitt-bloggandet? Var jag liksom färdig? Blir en någonsin färdig? Jag kom fram till att jag fortfarande ville vara med och driva fitt for fight. Att driva bloggen har gett, och ger mig, så jäkla mycket fint och det finns så mycket mer att säga om fittor. Det tar liksom aldrig slut. Därför känner jag mig nu extra glad och stolt över att få äran att ingå i redaktionen för fitt for fight 2.0. Crew:et bakom världens bästa fritidsgård för fittan!

Vilket är ditt favoritord på fittan?
Fitta. Verkligen. Jag gillar verkligen det ordet, och nu känns det så mycket som mitt ord. Som ett ord som jag har erövrat, från att ha rodnat och stakat mig när jag använde ordet bland andra till att jag bara vill säga det om och om igen. Nu har jag dessutom valt Voi Vittu (finska för typ: fy fittan!) som mitt roller derby-namn, vilket innebär att jag numera går under tilltalsnamnet Vittu. Hur grymt är inte det?

Är det viktigt att snacka fitta?
Enormt.

Berätta om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.
Åh, hur ska jag kunna välja? Det finns liksom så många. Men ett av mina sämre fittminnen är när jag som 17-åring helrakade fittan för första gången. Jag fick en sån himla chock över hur fittan såg ut. Venusberget, blygdläpparna. Allt blev bara så tydligt, och jag minns att jag skämdes enormt över den. Den var bara så ful (tyckte jag då). Jag minns att jag försökte undvika att titta på fittan när jag gick på toa, ända tills håret hade växt ut igen. Det känns hemskt att tänka på. Men det var liksom första gången jag som tonåring verkligen såg hur min fitta såg ut, och jag hade inget att jämföra med för ärligt talat så visste jag nog inte alls hur fittor såg ut.

Ett mycket bättre fittminne är ifrån när jag gick med i studiecirkeln Fittan i fokus hos RFSU Stockholm, som sedan ledde till att vi staratade fitt for fight. Det var helt enastående fint.

Kommentera

