8/8 Internationella Orgasmdagen!

Denna dag höll på att gå mig förbi och jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag inte ens visste att den existerade förens alldeles nyss. Idag är det nämligen den internationella orgasmdagen. Den instiftades av amerikanen Alex Hirka till sin flickväns ära 1998. Nog om det och mer om orgasmer!

Orgasm är inte bara känslan av klimax och njutning, det är även en superbra upplevelse för kropp och själ! Av en orgasm bildas endorfiner alltså vårat eget lyckohormon vilket fungerar både som smärtlindring och avslappning.

Vi har fler texter om orgasmer som du kan söka på, den här  om Otippade Orgasmer är bara en av många…

Har jag tillexempel svårt att somna försöker jag ge mig själv en orgasm och oftast slutar det med att jag somnar avslappnad och nöjd. Ibland drabbas jag av spänningshuvudvärk/migrän och i vanliga fall då huvudvärken kommer går anfallet inte att hejda utan medicin som jag måste ta alldeles i början av anfallet. Vid ett sånt tillfälle när jag började känna att den förbaskade huvudvärken kom smygande, började jag och min partner inleda sex tillsammans.  Medicin blev det inte tal om eftersom jag den här gången liksom var upptagen med annat… Efter sexet och orgasmen med min partner blev jag rejäl förvånad när jag upptäckte att all känning till migränen var som bortblåst! Det var jätte häftigt och ska hädanefter bli min medicin till att bota migrän. Orgasm är alltså bra till mycket!

Att fira den INTERNATIONELLA ORGASMDAGEN, firas väl helt enkelt bäst med en orgasm?! Här nedan kommer lite handfasta tips för att göra fittan glad (hela kroppen å knoppen också för den delen). Jag vill även tillägga att övning ger färdighet…

  • Siten ”Here We Come” är sexualupplysaren Betty Dodson hemsida och är nog det bästa jag sett på länge. Kan inte låta bli att känna mig lite sugen… Där är texter, bilder och annat som uppmuntrar och tipsar om hur en ska fixa orgasmen.

Bettys hemsidan har slogan ”Better Orgasms. Better World.”

– jag håller med!

 

Kommentera

