Me & my menskopp

Innan jag började använda menskopp var min största skräck att jag inte skulle få ut menskoppen. Att jag skulle få leva med en silikon-kopp bosatt inne i fitti. Så blev det inte riktigt utan det visade sig fullt möjligt att få ut koppen för att tömma den. Tills alldeles nyss.

När jag har mens brukar jag bara behöva tömma menskoppen var 12:e timme. Det + att jag är en lat jävel gör att jag oftast väntar så länge jag bara kan med att tömma den, för att det precis som t.ex. att ta ut linserna, borsta tänderna eller tandtråda är en trist grej att göra. Nödvändigt men tråkigt. Min vana trogen sköt jag upp uttagningen så länge som möjligt nu på förmiddagen. Till slut tvingade jag iväg mig till jobbets toalett för att upptäcka att menskoppen nu satt fast långt uppe i slidan och där ville den vara kvar. Det här med att peta in ett finger för att få vacuumet att släppa var liksom inget alternativ för så långa fingrar har jag inte, och då har jag ändå jävligt långa fingrar.

Tjohej. Jag och min menskopp 4-ever.

Att böka runt inne i slidan på lunchrasten, på jakt efter en envis menskopp. Kan det räknas som friskvård tror ni?

5 thoughts on “Me & my menskopp

  1. Sätt dig på toan och krysta så kommer den puttas nedåt tillräckligt för att få tag i den. Lovar.

Kommentera

