Onanist, javisst!

Efter förra veckans inlägg om onani fick vi ett mail av vår läsare Emma med hennes funderingar om ämnet:

Hej och tack för ett underbart forum! Ett sådant har jag längtat efter under mitt vuxna liv, känns skönt att man äntligen kan tala om fittor med deras rätta namn.

Jag blev inspirerad att skriva när jag såg den senaste fittspaningen om onani. Varför ska det vara så svårt för oss tjejer att erkänna att vi onanerar? Jag vet att killar i en viss ålder jämför sina snoppar (det får man väl kalla dom innan dom växer till kukar…) och även onanerar tillsammans, den så kallade runkbullen har man ju hört om till leda. Men varför gör inte tjejer det? Är det för att vi är annorlunda skapta eller för att vi inte vågar på grund av gamla föreställningar?

Jag själv började onanera väldigt tidigt, minns inte ens hur liten jag var när jag tyckte att det ar skönt att trycka sig mot kuddar och gosedjur. Sedan har jag fortsatt av farten.

När jag gick i mellanstadiet onanerade jag väldigt ofta och nästan längtade efter att få en ”vuxen” fitta med hår. Tittade ofta på mitt underliv i spegeln. Jag var nyfiken på andra fittor också och har senare funderat på om jag till vissa delar är skapt som kille efter att ha hört och läst om hur dom jämför sina grejer med varandra. I duschen efter gympan kollade jag in klasskompisarnas fittor och jämförde med min egen, speciellt då vi började få hår den ena efter den andra. På badhuset har jag alltid smygtittat på fittor i alla åldrar. Är inte detta ett typiskt killbeteende annars, kvinnliga fluktare talas det ju inte om?

Jag hade också en klasskompis som vi ”lekte snusk” med ett flera gånger då vi gick i femman eller sexan. Vi klädde av oss nakna och jämförde varandra men ”rörde inte, bara tittade”. Fast en gång gick vi längre, först pratade vi om att ”ta på sig själv därnere” en bra stund, ingen ville erkänna att man hade gjort det fast sedan kröp det fram hos båda, vilket ledde till att vi skulle göra det tillsammans. Efteråt skämdes båda och där tog det slut, sedan vågade vi knappt titta på varandra på ett bra tag. Har i vuxen ålder träffat kompisen och pratat barndoms- och skolminnen men aldrig ens av misstag nämnt den här episoden. För mig är det dock ett kärt minne och även om vi inför varandra skämdes, fick jag ändå en bekräftelse på att jag inte var den enda som ”gjorde så”.

Är jag den enda tjejen som tittar på andra fittor på badhus? Har nån gång ställt frågan på lesbiska forum och där har jag bara fått väldigt svävande svar och fått höra att det där är mer killars avdelning, att lesbisk sex ”handlar om hela kroppen” och så vidare. Det är klart att det gör som all kärlek och sex. Men ändå är ju fittan en central del av det hela.

Jag är själv tillsammans med en man och ser mig inte som lesbisk, men gillar ändå min fitta mest av allt. Då kan det väl inte vara helt fel att gilla andras också… Fick för övrigt ännu mer mod att skriva till er då jag såg Max Görans filmer med tjejerna som gjorde de sjungande fittorna, deras avslappnade sätt. Hade nästan velat vara en av dem, för precis sådana ”fittmöten” har jag själv längtat efter sedan skoltiden.

Kramar Emma

5 thoughts on “Onanist, javisst!

  1. Nej, jag tror inte att du är ensam, eller att du ska jämföra dig med män pga ditt sätt och dina tankar. Jag vet inte heller varför vi tjejer pratar så lite om sex. Det är ju en sak att vi inte gjorde när vi var små, men nu? Vad hindrar oss? Andra? Vi själva?
    Det är värt att fundera på, och utforska. Jag tyckte om ditt brev, att få ta del av dina tankar omkring det här med fittor.

    Kram

    /vv

  2. Du är inte den enda som kollar på fittor! Jag är oxå helt fascinerad av detta! Kan inte hålla ögonen borta!
    När jag var runt 11-12 utforskade jag o två jämnåriga kusiner oss själva, men inför varandra. Vi lärde oss mkt alla tre. Sånt man inte frågade vuxna. Jag hoppas mina barn har samma möjlighet till det, även om de har helt andra möjl. att söka info på, via nätet, än vad jag hade.
    Så nej. Du är inte ensam om det!

  3. På min blogg Libertine.blogg.se skrev jag själv nyligen om onani, och jag känner igen mig i så mycket av det som står här; att det nästan är pinsamt för oss tjejer att prata om onani, att killarna verkar ha så himla lätt att babbla på om sina runkhistorier och att det i slutändan handlar om att älska sin fitta. Blev peppad av att läsa det här, skönt att fler känner likadant!

  4. Vilka härliga svar! Tack! Jag var rätt nervös och tvekade länge om jag vågade skriva brevet överhuvudtaget… Och vilka härliga bloggar ni har, Vildvanilj och Fine! Skönt med tjejer som törs lämna ut sig som ni gör, där har jag nog en bit kvar, men i och med att ni gör det kanske fler törs, till och med jag så smått…

    Härligt det du skriver om dina kusiner Maja, inte många som skulle våga för rädslan att bli stämplade som incestförespråkare, trots att nyfikenhet är den största rikedom ett barn kan ha. Men visst var även jag nyfiken på den närmaste släktens fittor, kollade hur mycket hår mamma och moster hade och om mina tjejkusiners fittor liknade min då vi ofta badade nakna på sommaren. (Uteslöt faktiskt det i mitt första brev då det kändes kinky, inte för mig men ”vad ska andra tänka…” Därför ännu ett tack Maja för att du bekräftar att jag inte är konstig!) Kände även så väl igen mig i fittfilmen där en av tjejerna berättade att hon tyckte att hennes mammas fitthår var så fint…

    Jag tror ändå att det finns en skillnad mellan kvinnlig ”fittspaning” och när killar jämför kukar. Jag tror att det handlar om bekräftelse mer hos killar, vem har störst, vem sprutar snabbast osv. För min del handlar det inte om tävling, snarare en känsla av gemenskap. Alla fittor är vackra och unika! När man är avklädd utlämnar man sig för andra, men när andra gör det samma uppstår en avslappnad outtalad frihet. Likaväl som jag gillar att titta på andra fittor gillar jag att visa min. Fast inte på ett påtvingande sätt, dom bara finns där och min som en del av nånting mer. Känner mig nästan som att jag lånar ut min fitta till en gemensam konstutställning. ”Hej, här är min fitta, vilken fin du har!” Mer sensuellt än sexuellt.

    Märker att tjejer har många positiva minnen runt sina fittor, oskylidga, utforskande, sköna, orgastiska… Killar brukar ju sitta och berätta lumparminnen och jämföra kukar. Vi tjejer kanske ska börja samlas på cafeer och börja prata fittminnen, då på vårt sätt!

    Kramar Emma (som skrev inlägget ovan)

    • Ja tack för ditt brev Emma. Och tack ni andra som delar med er av era erfarenheter här på bloggen. Det är så fantastiskt att vår blogg faktiskt kan fungera som ett forum där vi alla delar med oss om fittminnen och upplevelser, precis som vi tänker att den ska vara ett forum för. Och det visar också på att behovet att prata fitta, det finns!

Kommentera

