Övning ger färdighet

Jag hade egentligen inte alls tänkt skriva om min egen sexualitet eller hur den blev till men både en kommentar på det här inlägget samt frasen i det här inlägget om att ”övning ger färdighet” får mig att tänka att den kanske ändå finns ett behov av att tala om fittan, sexualitet och uppövandet av de båda.
Rätt länge, tills kanske för ett år sen, har jag sett sexualitet och njutning som nånting som ”bara finns”. Att en antingen är född som nymf eller asexuell, grovt tillyxat. Finns det inte där från början så är det ett tydligt tecken på att en borde lägga av med sex, ta på sig nunnedoket och ägna sitt liv åt nåt mer produktivt, för orgasm kommer en ändå inte att få, om en är född utan förmågan. Alla dessa bilder av personer som ger sig hän var som helst, när som helst och kommer ohejdat i parti och minut. Sensuella kroppar i sexig svett och händer som alltid trevar rätt. Folk som vet vad de håller på med liksom.

Tack vare denna fantastiska illusion av andras sexuella fullständighet tog det mig 21 år innan jag kunde ge mig själv orgasm. Innan det hade jag testat några gånger men då jag varken kände mig sensuell, sexigt svettig eller självsäkert trevande gav jag istället upp och tänkte att det där med att komma kanske inte var något för mig. Det var säkert överskattat ändå.
Och flertal har de partnerna varit som känt frustration över mitt standardsvar att ”jag kommer inte, det är lugnt ändå”. Och myntet är så dubbelt, bitvis finns en hets kring att alla ska komma och att det är det slutgiltiga målet med hela samvaron, att sex inte kan vara betydelsefullt utan åtminstone tre fontänorgasmer. Och bitvis finns det frustrationen över att ingen snackar om att det faktiskt går att öva upp sig själv att komma, att det finns tips och tricks och att det handlar om att lära känna sin fitta! Och även att inte lägga det i händerna på den en ligger med och ligga där och hoppas på att personen hittar rätt, det blir ju bara jättepressat för alla.

nina hartley

Så jag blev mycket glad och nyfiken när en kompis länkade till den här videon, som iof är skapad för att kunna ge en fitt-person njutning men även passar ypperligt för att den fitt-personen ska vara en själv. Vissa grejer är det ju bra att vara två för, men generellt innehåller den många intressanta tips som kan vara värda att testa!

Om länken inte fungerar går det också att hitta klippet här. Tack Vilda för tipset!

6 thoughts on “Övning ger färdighet

  1. Denna videon är ju som värsta epifanin! Alltså jag har alltid tänkt att jag inte gillar att få oralsex men då är det för att ingen jag varit med egentligen vet hur man gör… Om kristdemokraterna bara visste hur bra sex de skulle kunna ha tack vare bra sexualupplysning.

Kommentera

