Fittan frågar Den rabiata orakade rabiesfeministen Fanny

Nu är det dags för Fittforfight att få lägga blygdläpparna på ingen mindre än Fanny (aka Arsinoe) som har bloggen med det långa namnet Den rabiata orakade rabiesfeministen Fanny. Fanny berättar vad som kan hända om en hackat chili innan onani och ger oss ett nytillskott i fittordboken: lillgroda.

fannyarsinoe

Fanny bloggar, inte helt oväntat, om feminism och gör det på ett sätt som förmodligen sticker i många människors ögon. Som läsare får en omvärdera normerna en lever under hela tiden, för Fanny kan sätta ord på de patriarkala mönsterna i allt från tvåsamhet till kapitalism. Alla ämnen täcks, från mellanmänskliga relationer till nationalekonomi och alltid med en skarp feministisk röd tråd.

När fittrelaterade grejer började dyka upp på bloggen blev det ett ypperligt tillfälle att låta Fittan fråga Fanny. Kika bara på denna fantastiska fittkvinna hen har skapat:

fittkvinna

Då kör vi igång! Fanny, vilket är ditt favoritord för fittan?
Jag gillar nog ordet fitta bäst när det gäller vuxna kvinnors könsorgan. Rörande barns så tycker jag att snippa är bra. Jag använder ibland ord som ”fitty” och liknande, men egentligen tycker jag att det är problematiskt när en håller på med en massa omskrivningar hela tiden. När jag var liten användes ordet ”springa”, eftersom ordet snippa inte fanns då. Det är problematiskt eftersom det antyder att fittan bara är en öppning, men samtidigt bättre än typ ”framstjärt” och ”lillgroda” som vissa av min vänner växte upp med. Det tycker jag är väldigt konstiga ord.

Är det viktigt att snacka fitta?
Absolut. Det är först på senare tid som jag har börjat bli bekväm med att snacka om min fitta, och det har varit viktigt för mig. Dels är det viktigt att känna sin egen kropp rent generellt, men det är också en fråga om jämställdhet i många sexuella sammanhang, när det rör heterosex alltså. Jag tycker att det är problematiskt att fittan antingen inte talas om alls eller beskrivs som ett slags område för manlig utforskning. Alltså att män ska lära sig att ”hantera” fittor för att utföra bra sexuella prestationer. Det handlar sällan om att en ska lära känna sin egen fitta, för sin egen skull.

Berätta om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.
Ett hemskt fittminne är nog när jag slöonanerade lite efter att jag hackat chili, och så hade jag kvar lite på fingrarna. Det gjorde jävligt ont. Ett bra fittminne är nog första gången jag fick orgasm. Jag hade alltid trott att jag var oförmögen till orgasm eftersom det talas så mycket om kvinnor som är det, så att få orgasm gav mig en helt ny inställning till mig själv och sex. Jag började se på det som något som jag skulle njuta av också, inte bara att tillfredsställa män.

Vill du tipsa om något fittigt?
Jag vill nog tipsa om boken Våtmarker av Charlotte Roche. Den handlar om en kvinna med ett minst sagt avslappnat förhållande till sin fitta och sin sexualitet. Riktigt roligt bok.

One thought on “Fittan frågar Den rabiata orakade rabiesfeministen Fanny

  1. Coola Fannys prat om barn-namn på fittan fick mig att tänka på det jag trodde att den hette när jag var liten.
    Min bror hade en snopp, och jag hade en snoppenina, naturligtvis. Nina var ju ett flicknamn, jag heter inte Nina men jag var ju en flicka. Våra könsorgan var varandras motsvarigheter, fick jag lära mig, och namnen vi använde liknade varandra.
    Blev snopen när jag blev äldre och insåg att det var mina föräldrar som hittat på ordet och att ingen annan visste att det hette så… Bara ett minne Fanny väckte och jag ville dela med mig av😀

Kommentera

