Springa!

I Veronika Maggios låt ”mörkt” sjunger kören och Veronica plötsligt ”springa, springa, springa…” och när jag på bussen till jobbet hörde den låten första gången kunde jag inte låta bli att storle, för i mitt huvud sjöng kören ”fitta, fitta, fitta, fiiitttaaaa”!

Jag hade inte tänkt på det på länge, men springa var det första ord jag lärde mig för min egen fitta och som liten trodde jag såklart att det var enda ordet. En dag sade min kompis att det kliade i muttan, och jag bara stirrade på henne, jag fattade absolut inte vad hon sa. Så jag fick lära mig att det fanns många ord, snuskiga och kyska, mediciska och vardagliga… men springan kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta!

2 thoughts on “Springa!

  1. Ja, jag använde ordet Muppa. Blev ju nådigt förvirrande någon flera år senare berättade om tv-programmet Mupparna…

  2. Använde också springa när jag var liten, men det allra värsta var att vi även använde framstjärten! Värsta benämningen anser jag, men det har liksom satt sig, så ibland kan jag skämtsamt säga stjärten, och då fattar ingen annan.😛

Kommentera

