Min partners fitt-intresse

Jag har inget minne av hur jag blev feminist, antirasist och fittaktivist. Det har alltid funnits där mer eller mindre (okej, den mer utåtagerande fittaktivismen är relativt nyförvärvad jämför med de andra) och jag reflekterar sällan över att det förmodligen är så människor ser på mig. Vänner kan berätta att de ”tyckte jag var så läskig” innan de lärde känna mig. Det är faktiskt glädjande, tycker jag. Så var det det där med att ingå i den heliga tvåsamheten och samtidigt vara militant rabiesfeminist. De flesta människor jag dejtat och/eller legat med har inte alls delat mina intressen (OBS: har dock ej tumlat runt i sänghalmen med någon som skulle kunna vara Kent Ekeroth). Jag tror att jag helt enkelt inte skulle orka dela säng och frukostbord varje dag med någon som påminde om mig själv för mycket.

Så träffade jag min nuvarande partner. En av de bästa människorna jag vet. Hen är förvisso feminist, men det har nog kommit krypande de senaste året. Jag erkänner mig skyldig, ja. Till skillnad från mig är hen en ivrig datornörd, alltid med nya teknikprojekt på gång och en sån person som alla tycker är sympatisk, inte militant och läskig.

Det är dagens klyscha, men vi lär oss väldigt mycket av varandra. Jag kan numera sitta och läsa nyheter om kärnfysik och hen tittar på feministiska youtube-videor. Men i linje med att jag övergår från att prata om kvinnor och transpersoners frigörelse, till att totalt snöa in på klitoris magnitud så har min partner bara hängt med av farten i allt fitt-hysteri. En kan se fittor på ganska många olika ställen i  vår lägenhet och det är långt ifrån bara mina alster. Det nyaste på fittfronten är min partners så kallade avatar i datorspelet Battlefield. Det är som en ”profilbild” som dyker upp på motståndarskärmen om en dödar den. Hen menade att fallosarna florerade fritt i det där onlinespelet, och jämnade ut statistiken lite.

fff

Helt egenritad i paint, I give to you – fittnunnan! Den har redan blivit rapporterade en gång, men som tur är inte borttagen. Jag tänker att det är bland det bästa som hänt i min fittaktivism, värvning av ytterligare en person som inser behovet av att lyfta fittan. Nu: resten av världen.

3 thoughts on “Min partners fitt-intresse

  1. Faaaabulous! Och så grymt bra att det är inom tv-spelsbranschen som tyvärr så ofta är dominerat av maskulinitet.

Kommentera

