Om bristande fittvård och osäkra försäkringar

Iréne har mailat sin berättelse om bemötande inom vården och skador som uppkommit där, och om ett uselt försäkringsbolag. Tack!

Jag är så arg. Så ledsen.
Jag känner mig så kränkt, så nedvärderad och totalt utan värde.
Så här får det inte gå till! Nu får det vara nog!

Jag väljer att berätta min historia. Offentligt.
Även om det är genant och intimt.
För jag ska inte skämmas. Jag har inte gjort något fel.
Jag väljer att berätta så att det kanske sker en förändring. Så att det här inte ska hända någon annan och för att vårt säkerhetsnät ska bli bättre. Så att våra försäkringar även täcker våra underliv.
För att alla som kommer i kontakt med våra underliv inom vården ska ha rätt utbildning och rätt utrustning.

Klicka här för att läsa hela texten.

2 thoughts on “Om bristande fittvård och osäkra försäkringar

  1. Jag får så ont, så ont av att läsa om det här. Det är inte okej nånstans. Vad gör man när man inte längre kan lita på vården?

    • Många söker ju information på internet för att själva få en idé om vad det handlar om. Sen får en ju söka vård på andra ställen. Jag tror det viktigaste är att lita på sin egen kropp och känslan av att något inte stämmer. Men som Iréne också skriver så är det inte det lättaste när en har skitont. Det är lätt att börja tvivla på sig själv och tänka att det nog inte är så farligt. Och vi får ju höra så ofta att det gör ont att ha en fitta, att ha sex, att ha mens osv. En vill ju också lita på att vården har gjort ett bra jobb och tro på den information en har fått där. Det är verkligen svårt!

Kommentera

