Lästips om endometrios

Måste tipsa alla om att denna vecka har bloggen HEJ BLEKK temavecka: endometrios. Det är helt vansinnigt viktig information och läsning.

Efter operationen blev jag tilldelad en gynekolog. En äldre man som tydligen var erfaren inom gynekologi. Han började med att tala om för mig, som var 16 år vid tillfället, att jag skulle skaffa barn så snart som möjligt då jag pga. endometriosen skulle få svårt att göra det senare. Jag satt där och gapade. Sa han åt mig att skaffa barn? Han förstod misstaget han gjort och skyndade sig snabbt med att säga att jag ”såklart inte behövde tänka på detjust precis nu.”

Läs här om vad endometrios är.

Kommentera

