Att ha mens i djungeln *2

Svamp som ser ut som en menskopp

Jag och min flickvän var i Sydamerika på långresa och ett av delmålen var Amazonas.

Med en förkärlek för äventyr åkte vi med på en tredagars hajk i gummibåt längs en flod. Jag hade mens när resan började och avstod från menskopp eftersom det skulle bli svårt med hygienen under färden. I packningen låg i stället ett uträknat antal tamponger, med två extra ifallatt.

Till en början gick det bra, jag slapp mensvärk och det kom inga läskiga djur och bet mig i rumpan när jag bytte tampong. Men så fick flickvännen också mens. VAD GÖR VI NU??? Varken guiden eller den tredje fittbäraren på exkursionen hade med sig något mensskydd. Guiden föreslog att vi skulle trycka upp en tuss från en slags bomullsväxt, men vi avstod efter att ha hittat skalbaggar i tussarna :/ Och svampen på bilden ovan må se ut som en menskopp, men var blott bara en märklig svamp.

Ja, just det, jag var såklart klädd belt i vitt eftersom det gör att en blir mindre attackerad av bitande insekter. Att gå utan skydd var inget alternativ. Flickvännen fick en av tampongerna och vi sköt upp problemet.

Dag två visade det sig att vi skulle besöka en familj som bodde i en hydda bland bananplanteringarna. Där bodde en fittbärare! Vi fick två bindor och paddlade lättade därifrån.

Slutet gott? Nja, bindorna fick ransoneras till att bytas först efter ett dygn i den fuktiga djungeln och äventyret avslutades med sex timmar på en mycket, mycket skakig buss. Skavsår i hela underlivet var notan en fick betala för att ha blodat i Amazonas. Även tampongerna fick sitta i extra länge med magont som följd 😦

HA ALLTID MED MÅNGA TAMPONGER OM DU SKA PÅ ÄVENTYR. *broderar in ordspråk med korsstygn*

Vill du dela med dig en menshistoria? Anonymt eller med namn, som du vill, mejla!

2 thoughts on “Att ha mens i djungeln *2

  1. Förra månadens mens, tror det var natten mellan 4-5/1. Jobbar påsom vanligt på sjukan, blöder och byter bindor som vanligt. Hade suttit inaktiv i ett par timmar och behöver gå och kissa, tänkte att jag bytt binda sist så jag tar inte med mig ny binda.

    Möter en patient i korridoren, han kommer rullandes utifrån i sin rullstol och har nyss varit och rökt. Vi pratar lite innan vi fortsätter åt varsitt håll. När jag kommer till toan slänger jag ett getöga i spegel. 5*5cm stor rund mensfläck precis nedanför gylfen på mina vita landstingsbyxor. Går EJ att missa. Kutar tillbaka till expen, min kollega ser förvånad ut men hinner inte säga nåt medan jag tar sista bindan, stannar vid förrådet för nya byxor och travar tillbaka till toan. Min stora lila always-binda, typ nattbinda, är ÖVERFULL, från venusberg till röv- Bild: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10676161_10153643650434657_4175719942281816490_n.jpg?oh=883e5c87379d6a64083bed0b6cfda4f5&oe=5556707B

    Det bästa i historien är väl att patienten i rullstol hade ansiktet i precis rätt höjd för att inte missa synen…

Kommentera

