Hur stark är din fitta?

Saknar du brist på motivation till att göra dina knipövningar? Kolla in den här videon, med en fittbärare i dess rätta bemärkelse:

Andra anledningar att knipa kan vara:

– bättre orgasmer och lättare att nå dem

– mindre risk för inkontinens

– lättare att föda barn

Innan en vill prova på att lyfta vikter kan det vara idé att skaffa knipkulor. De går under olika namn (geisha kulor, kegelbollar etc.) och finns att köpa i sexverktygsbutiker på nätet eller på stan. Ju mindre desto svårare att hålla kvar.

Eller så kniper du utan kulor. Det kräver lite mer ansträngning (knipkulan stoppar du bara upp så ser den till att musklerna tränas). Jag har hört olika tips på att hitta musklerna, här är min favorit:

Tänk dig att du har en penna liggandes mellan benen (mellan blygdläpparna liksom), börja sedan knipa om den påhittade pennan längst bak vid anus och fortsätt sedan framåt samtidigt som du inte släpper taget. Sedan kan du prova att gå framifrån och bak.

Ett annat tips för att hitta musklerna kan vara att helt enkelt stoppa in ett finger och knipa om det.

Men hur ska en komma ihåg? Det finns såklart appar för knipövningar, om en har en smart telefon. Ett exempel är PFEI Kegel Trainer där du kan ställa in påminnelser och se hur länge du ska knipa för att bli starkare. Om du bara behöver en påminnelse ibland finns Snippgympa på Instagram och Twitter.

Hur stark är din fitta?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s