Fittan frågar: Anna Åhlund, illustratör

För ett par veckor sedan tipsade vi om #ensnippaomdagen på Instagram, bakom många av bilderna ligger illustratören Anna Åhlund. Såhär berättar illustratören själv om sitt skapande:

”Jag har ritat snippor så länge jag kan minnas, men sedan ca ett år minus två veckor, har jag ett projekt där jag tecknar en snippa om dagen under just hashtaggen #ensnippaomdagen.

Jag började med det dels för att det ligger nära till hands och dels för att jag tror att snippans frigörelse är viktig. Dessutom älskar alla snippor innerst inne, även om somliga är ovana vid att konfronteras med dem.

Vi passade på att skicka Anna Åhlund fittan frågar-formuläret, här är svaren:

Vilket är ditt favoritord för det könsorgan som traditionellt kallas ”kvinnligt”?

– Mitt favoritord är snippa.

Är det viktigt att snacka fitta?

– Det är viktigt att få lov att snacka fitta, att inte behöva skämmas över fittrelaterad business. Snippans frigörelse är viktigare än vad många tror.

Berätta gärna om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.

– En gång på gymnasiet när jag satt och fikade med några kompisar började det utbytas onanitips. Jag trodde inte mina öron. Det är den frigörelsen vi behöver.

11055697_778314618926267_1017551173_n

Tidigare har bland annat även Liv Strömquist, Aina Gagliardo och Malin Träff svarat på våra fittfrågor.

Vet du någon mer som borde svara? Mejla tips till fittforfight@gmail.com

2 thoughts on “Fittan frågar: Anna Åhlund, illustratör

Kommentera

