Ta makten över sexigheten – skicka sexfies

IMG_3765

Jag läste i Nöjesguiden om vett och etikett för oss som skickar ”sexfies” – bilder på våra kön. Till största del håller jag med om hur vi bör göra, men en sak som jag inte gör är förspel, sexskribenten menar att en inte kan skicka ett könsbilder direkt utan att ha värmt upp mottagaren med kanske en bild på ansiktet. Själv tycker jag att det är roligt att både få och skicka bilder där mottagaren överraskas och förhoppningsvis sköljs över av en lustvåg av pirr genom kroppen, ett pirr som kanske förstärks av att mottagaren är i en typiskt osexig miljö.

Jag har tidigare skrivit om mitt projekt att fota fittan under 30 dagar, och det var efter det som jag var bekväm nog att börja skicka sexfies. Men en sak jag märkt var att det inte är så roligt att skicka närbilder på kön, som jag skrivit tidigare är det mest skrynklig hud för min del, och det är liksom inte så upphetsande i sig. Nä, då krävs det mer att en ser något annat i bilden: en neddragen trosa, en upprullad kjol, en hand eller något om miljön runt ikring, kanske en oväntad miljö där det är lite ”förbjudet” att blotta sin fitta.

Vad tänker ni kring vett och etikett och sexfies?

Hur gör ni för att få till sexigast bilder?

Kan en som Nöjesguiden skriver se det som ett feministiskt statement precis som vanliga selfies?

Kommentera

