Fittan som tryckverktyg

För ett par veckor sedan fick jag en härlig, men också tänkvärd, erfarenhet av att vara fittbärare. Jag stod krokimodell en kväll på studiefrämjandet (jag var alltså naken). Efter fikat med gruppen skulle jag börja i en sittande position. Jag satt på kanten av podiet, där den varma fläkten stod och blåste. Jag blev varm, nästan lite svettig, och satt ordentlig ner med fötterna i marken och överkroppen vilande mot knäna. Det kändes bra. Dom tecknade. Jag räknande sekunder i god ro, så som vanligt. När sedan alarmet gick och det var dags att byta position reste jag mig upp. Och där var den. Trycket. Ett blött tryck mot det rosa lakanet. Tydligt. En fittas närvaro. En blöt sådan. Kanske av värmen, kanske av att fittan ofta inte är snustorr ( iallafall inte min). I några sekunder for min feministiska ande runt i kroppen. Snabbt, fick jag en känsla av att nu gällde det att vara kvar i min övertygelse. När jag är med mina feministiska vänner och pratar mens är jag inte blyg. Men det är en annan sak när jag stod där med min, tydligen, lite blöta fitta på ett podie i en teckningssal. Jag ville inte börja skämmas. jag ville inte försöka täcka över fläcken med min fot. Jag ville inte ångra att jag satt så skönt. Händelsen påminner mig om hur viktigt det är att erövra, omfamna, varje del av att ha en fitta. En svettig fitta, en fitta som visar sin närvaro, även utan mens. Jag blev glad! Glad över att fittan kan fungera som tryckverktyg. Mer om fittans konstnärliga möjligheter i ett senare inlägg (det går nämligen att medvetet använde sig av fittan som tryckverktyg!). Det är viktigt att prata om mens och flytningar, men det är också spännande att se att fittan inte ”sover” annars heller. Den är alltid med mig. Tur det, kände jag. Jag ställde mig upp och intog en ny position. Väl medveten om att ingen i rummet kunde komma undan att se att fittan finns. Hurra!

Kommentera

